Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-12

Nytt säsongsbästa på 4x4 min!

Trots att jag TV-spelscyklade så var det jobbigt på riktigt också. Körde en bit uppförAlpe Du Zwift, men än har jag inte nått toppen på den backen. Kanske imorgon?

Ja, i kväll när jag kom hem från jobbet så tog jag en macka, gjorde mig i ordning och stack ner i källaren. Inte mycket tid till Monark-ångest utan bara tjoff tjoff och igång med kroppskrället. Lite trött efter en lång och intensiv dag på jobbet och lite energilåg för lunchen var sedan länge slut i kroppen. Mackan hjälpte!

Vevade igång och kände att benen inte var riktigt tipptopp, som det kan vara efter två vilodagar. Men med lite övertalning så funkade dom ändå. Stegrande standarduppvärmning och sedan lite lugn cykling innan det var dags. Tio minuter in i passet så vevade jag igång första fyran med en ambition om att idag kunna slå vinterns bästa omgång av 4x4 som landat på 382 Monarkwatt i snitt. Gick ut lite hårt, var rätt stum mot slutet av intervallerna och tiden går ju alltid så otroligt sakta när det är sådär högintensiva intervaller. Men jag höll en hög och jämn nivå idag och kunde ro hem passet med en snitteffekt på 385 watt. Tre watt upp alltså! Börjar så smått närma mig personbästat på 392 watt, men sju watt till fanns då inte idag i alla fall. Den sista intervallen var en kamp om överlevnad.

Bra klös på jobbet, en härlig lunchdate med Linda och så ett bra pass på det. En härlig dag går mot sitt slut, vi hörs imorgon igen! 

All data hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2619252013

__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar