Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-09

Nya rekord!

Hej och god regnig morgon!

Hoppas att ni har sovit gott och är laddade för en ny, härlig, arbetsvecka! Här i Falun bjuds vi idag på pissväder hela dagen med någon enstaka plusgrad och regn. Enda fördelen med detta misärväder är väl att snön tar rätt mycket stryk ändå. Jag hade tänkt att mina barn skulle cykla till skolan idag, men jag curlar nog de små liven och skjutsar dom istället med tanke på vädret.

Igår kväll så gjorde jag däremot allt annat än curlade mig själv. Jag hade ju bloggat på morgonen om att jag tänkte försöka ta något rekord, alltid bra med en välbesökt blogg för att sätta press på mig själv. Så på kvällen var det dags, när barnen låg i sina sängar för nattsömnen så smög jag ner i källaren till Monarken med Zwift och hela kittet. Tog sikte på att slå mitt rekord på 3x20 minuter för att jag ville också ha mycket träningstid på hög ansträngning, behöver bli bättre på det där.

Rekordet var 310.4 Monarkwatt och jag eldade på med 320.1 Monarkwatt i snitt på första intervallen. Hade jag kanske gått ut lite väl hårt? Lyckades dock med samma bedrift i den andra intervallen vilket, förutom stumma lår, också gav mig ett personbästa på 2x20 minuter (det förra var på 318.45 Monarkwatt)! En sista rackare kvar och trots att motivationen inte var på topp och benen hyfsat slaktade så släpade jag mig igenom den på 313.5 Monarkwatt. Lägger man ihop dessa Monarkwatt och delar det på tre så får vi ett totalt snitt på 317.9 Monarkwatt, rekord med 7.5 watt alltså. Gött mos!

Tummen upp på det!

Eyes on the price!

Lyckades knipa någon tröja på det där Zwift också när jag ändå var i farten.

Det där var ändå riktigt skönt, att kunna ta två personbästan på samma pass dessutom. Muy bien!

__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

4 kommentarer:

  1. Grymt jobbat! vad kör du för vila på det passet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jag körde med 2 minuters vila denna gång. Vid förra rekordet var det faktiskt tre minuter, så det här var mycket bättre. :)

      Radera
  2. Fint med rekord när säsongen närmar sig 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid gött med rekord, men hellre nära säsong än att ta dom i november. :)

      Radera