Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-11

Långloppscupen 2018

Tävlingsdatum 2018
12:e maj Billingeracet, Skövde
27:e maj Långa Lugnet, Falun
10:e juni Lida Loop, Stockholm
1:a juli Ränneslättsturen, Eksjö
8:e juli Mörksuggejakten, Rättvik
22:e juli Engelbrektsturen, Norberg
5:e augusti Finnmarksturen, Ludvika
1:a september Bockstensturen, Varberg
22: september Västgötaloppet, Ulricehamn

Sådär ser Långloppscupen ut för denna säsong. Första loppet Billingeracet är nu bara en månad bort och sedan är ju cirkusen i full gång. Ny säsong, nya möjligheter! Cupen blir återigen mitt huvudfokus, precis som dom senaste åren. Jag gör ännu ett försök att nå topp-10. 2015 var jag 10:a i totalen, 2016 var jag 17:e i totalen och 2017 var jag 16:e i totalen. 2008 var jag 7:a i totalen och drömmen är givetvis att kunna nå den nivån igen, men då får jag börja ta i på riktigt. Dessutom så är ju placeringar väldigt beroende på vilka andra som kör och hur starka dom är också. Men jag gillar siffror och placeringar. Så jag tar sikte på topp-10 och försöker så gott jag kan.

Bild tagen av Anders Almhed från Billingeracet 2016, där blev jag 12:a.

Ja, jag är riktigt taggad för att få börja tävla igen. Det blir nog några andra lopp också, vilka det blir får visa sig framöver. Men Cykelvasan är nog en av dom:

__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar