Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-10

Teståkning av Billingeracets bana

Hej och god eftermiddag!

Linda och jag sitter nu och slappar i husvagnen efter att ha varit på byn och köpt godis. Snart dags att fixa en middag men innan dess ska jag nog hinna klämma ur mig ännu ett blogginlägg. Mitt 8416:e inlägg på denna blogg. Det har ju blivit ett par stycken....

Tidigare idag så körde vi andra loopen på lördagens bana för Billingeracet. Stigarna nere vid Ryd är Lindas favoritdel på Billingeracet och min favorit är förstaslingan som är dels mer kuperad men också mer varierad. Linda gillar dom där flowiga stigarna som liksom aldrig vill ta slut. Statusen på banan är att det är väldigt torrt och snabbt på stigarna. Några mindre blöthål finns. Vädret var fantastiskt fint idag med solsken och värme, det ser ut att bli mer Öijer-väder imorgon och även till viss del under lördagen. Så det kan bli skitigt...
Banan var inte helt och hållet markerad, men vi träffade några glada banmarkerare ute längs banan och vi körde med en GPS-fil i min Garmin som visade hur Emil Lindgren, Michael Olsson och Dennis Wahlqvist hade kört tidigare i veckan när dom guidades av ett gäng Skövde-cyklister. Så vi hittade nog runt ändå. På slutet när vi kom till Skövde igen så gasade jag på lite på halvfart i avslutningsbackarna och sedan tog jag en vända ner till Skövde igen för att köra startbacken upp. Fick därmed ihop lite drygt 16 minuters hårdkörning.

Benen kändes skitbra när jag började cykla idag men dom övergick till en rätt energilåg nivå under passet och då är ju sällan känslan tipptopp. Känner mig ändå stark och redo, det ska bli så sjukt kul att tävla på lördag!

Foto: Linda 


När vi var klara så kom ett par grabbar som hade cyklat upp för Strupen och ska köra loppet på lördag. Det här var första gången de skulle köra och idag hade de stannat två gånger i backen på väg upp för att den backen var så jobbigt. Tänk ändå så häftigt att cyklister med så olika förutsättningar och målsättningar kan ställa upp i samma race.

Nu ska vi ut och knalla en sväng, imorgon blir det väckningspass och nya blogginlägg!
_________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar