Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-08

Drar till Skövde imorgon, måste bara hinna träna också...


Hej och god kväll från cykelparadiset Stennäset!

Jag får aldrig nog av att se alla cyklister som susar förbi utanför huset. Det är så härligt att se allt från cykelkorgcyklister på tur till tempocyklister som kör sina intervaller. Konstant cykelinspiration. Som en av cyklisterna som passerade sa: det här är ett cykel-Mekka.

Nu är det kväll här. Jag hade tänkt träna tidigare men det är lite att stå i. Sitter nu ner för första gången och andas lite. Blev genast väldigt trött, men nu ska jag strax ställa mig upp igen. Barn ska i säng, jag ska träna och så ska det packas för Skövde också. Imorgon åker jag nämligen direkt ner dit efter jobbet. Så in med allt som ska med, på med husvagnen och så rullar jag imorgon bitti. Kommer bli kanon det.

Egentligen hade jag tänkt träna igår, men det har varit lite si och så med sömnmängden på sistone. Så efter att ha bytt om, satt mig på cykeln och trampat i en minut så klev jag av. Sådana dagar kan man också ha. Med känslan jag hade så prioriterade jag sömn och två vilodagar efter ett långlopp kan faktiskt vara rätt bra det med. Idag måste jag däremot träna och nu vet jag inte riktigt hur jag ska få till ett tömningspass imorgon. Dagen spenderas ju på jobbet och sedan lär det dröja till en bra bit in på kvällen innan jag kommer fram till Skövde. Så......
Det är inte alltid lätt att få till träningen.

Men, nu sätter jag fart här hemma så jag säkrar ett pass idag åtminstone. Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar