Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-23

Pendlar-life

Morgonpendlingen.

Grå och blöt hempendling.

Hej och god kväll!

Ja, morgonpendlingen innehöll WATT. Jag tänkte utmana mig själv och till att börja med fixa 300 watt till jobbet, det visade sig ju inte vara några större problem trots bara tre timmars sömn i natt och en småsliten kropp. Trehundrasex blev resultatet och nu ska jag utmana mig själv att höja det varje gång till jag inte lyckas mer. Vill man göra lika men inte har någon effektmätare så kan man ju gå på snittpuls eller bara tid eller nåt. Å sedan utmana sig själv. Annars tycker jag att alldeles för många fastnar i någon slags komfort-zon där man liksom hittar sina träningszoner tidigt under vinterträningen och sedan håller man fast vid dom till förbannelse. När man fixar en nivå så gäller det ju att ta det hela till nästa nivå och fixar man också den så är man alltså redo för next level så att säga.

Om jobbpendlingen var en pendling med lite tryck i pedalerna så var hempendlingen mest en trampa trampa överlev-variant av pendling. Den lilla sömnmängden, morgonpasset och en arbetsdag hade tagit ut sin rätt. Men jag vet ju att det egentligen bara är i huvudet det sitter.

Skönt att komma hem till barnen och ha fått ihop nästan två timmar träning i alla fall. Regnet gjorde inte så mycket, det är egentligen bara jobbigt precis när jag börjar bli blöt och att det inte går att ta så bra bilder. Imorgon blir det nog Monark istället, funkar väl det med även om utomhus alltid är utomhus.

Nu ska jag lämna datorn för idag, vi hörs igen imorgon!



__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar