Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-08

När du får oväntat besök

Hej och god morgon från Gamla Grycksbovägen!

Välkomna till ännu en härlig helgdag. Här är det grått och 4-5 grader, snön dör en plågsam död. Tyvärr lite väl långsam kanske men det går i alla fall åt rätt håll enligt SMHI och deras snödjupskarta. Jag fick för övrigt ett mejl från en cyklist i Falun igår som skrev att det nu är vår. Hans definition på vår är när han kör första passet utan dubb på sin MTB. Så även om snön ligger kvar så kan vi väl kalla det för vår nu i alla fall!

I morse när vi åt frukost så ropade Linda plötsligt att vi skulle kolla ut, där ute i trädgården hade vi fått oväntat besök i form av ett rådjur. Barnen döpte det snabbt till Gunnel, passande namn för ett rådjur?

Planen för dagen är att Linda ska träna, vi ska hacka och skotta fram våren, vi ska laga krabbelurer, kolla Paris-Roubaix, äta lunch och i kväll någon gång så ska också jag träna. Dessutom så ska Frida cykla till postlådan!

Jag tror nästan att jag ska försöka mig på att ta något träningsrekord i kväll, det skulle ju sitta fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar