Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-10

Dataspelcykling!

Goooooooooooodmorgon!

Dag två i vecka femton och jag har bra energi även denna dag. Hade alltså bra energi igår också för er som inte träffade mig eller pratade med mig igår. Planen var också att träna igår men efter det där rekordpasset i förrgår så var ju benen lite småkrispiga igår. Hade allra helst kört distans men ni vet, livet. Så om det hade varit förra vintern eller någon av vintrarna innan så hade det kanske blivit vila istället. Eller kanske ett psykbrytpass med skitben och en massa gnäll. Men inte nu inte, för nu har jag ju Zwift.

Så jag ställde in dataspelscykeln i startfållan och stack iväg med startskottet 22:25 igår kväll. 29.2 kilometer i kuperad terräng väntade och jag hade ingen aning om hur benen skulle reagera. Det Zwift-race gör är ju att dom sporrar mig och motiverar mig att ta i under stunder då jag kanske inte har den där inre styrkan att sitta och köra något på egen hand. Skitbra för en tävlingsmänniska som jag för att få pangpang-träning utan att pressa huvudet allt för hårt.

I klassisk junior-anda så drog jag iväg i en tidig attack efter bara två och en halv kilometer. Det gäller ju att bli trött.
Lagt kort ligger, så jag fick gneta på för mig själv eftersom jag satte mig i den situationen.

Det blev 9 minuter på 355 watt där innan det kom en bitig backe som gav en fartökning i gruppen bakom. Som mest hade jag 26 sekunders lucka men efter 8.5 kilometer eller 12½ minut så kom en grupp på sju cyklister ifatt mig. Krispigt. Lyckades ändå gå med denna grupp och kom in i det igen. Attackerade några fler gånger. Körde på i en backe så vi blev sju cyklister. Efter ungefär 22 kilometer så kom banans andra lite större backe. Nu hade alla mina attacker verkligen satt sig i benen kände jag men jag kunde gå med i täten som nu blev fem cyklister.

Svettigt, men jag var med!

Såhär blev Zwift-passet.

Bra pangat och tävlingen blev 41 minuter och 11 sekunder lång med en snitteffekt på 316 watt. Hade inte krämen nog att göra någon skillnad på slutet tyvärr utan passerade mållinjen som femma. Ettan, trean och fyran har blivit diskade dock så jag står som tvåa i resultatet. Mina fem senaste resultat på Zwift är för övrigt 2-4-3-2-2, stabilt som bara den men ni ser ju också vad som saknas, segrarna. Går inte riktigt all-in för dom heller eftersom jag hellre får en bra träning än att spara mig för att ha krut att vinna med. För sju race sedan blev det dock en seger, så jag står inte utan.

Idag väntar en dag på jobbet, Linda kommer hit, vi ska få hänga lite med barnen och bara ha det bra. Ser fram emot denna dag, soligt och fint ska det bli också!

Gårdagens pass:


__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar