Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-02

Tuff-tuff, tåg, träning och livestream från Strade Bianche

Hej och god eftermiddag!

Sitter på Tåg i Bergslagens tåg från Gävle till Mjölby. Väl i Mjölby så har jag ungefär en halvtimme innan tåget från Stockholm mot Malmö kommer och plockar upp mig. Jag kliver sedan av i Lund, rakt in i lindas famn.

Kul att ni verkade gilla morgonens inlägg, jag hade bra energi när jag skrev det och det når väl ibland ut till er genom skärmarna. Energinivån i detta inlägget kanske blir något mer nedtaggat då jag sitter på tåget och i princip vaggas till sömns här. Står just nu i Hallsberg ungefär en kvart innan vi rullar vidare. Att åka tåg är rätt skönt ändå, dumt att klaga.

Middag på tåget. En kycklingsallad inköpt på Borlänge resecentrum med en Cola Zero som törstsläckare.

I morse så skrev jag också om gårdagens träning. Den bedrevs ju på kvällen och jag var väl klar där strax efter 23 på kvällen. I morse så drog jag igång med dagens träning klockan 06:56! Kanske inte med bästa möjliga återhämtning eller förutsättningar för träning. Men, det var riktigt skönt att få ett pass innan en arbets- och tågdag. Nu sitter jag ju här och timmarna går men med träning i benen. Cykeldatorn sa ju -8 i prestationsförhållande igår kväll, i morse var det "bara" -6 i prestationsförhållande. Så det hade ju i alla fall gått åt rätt håll. Körde bara ett kort pass med tio spurter, så det var inget blodigt i morse. I vanlig ordning lite svårt med första spurterna innan kroppen kommit igång. Men sedan var jag varm och igång.
Bilden har jag hämtat från min Instagram story. Körde som sagt tio spurter, i dom två första nådde jag inte över 1000 watt men i dom efterföljande åtta spurterna så lyckades jag. 21 ½ minut träning på morgonkvisten, hellre lite träning än ingen träning! För er som vill grotta ner er i träningsdata så finns allt alltid på Garmin Connect. Just detta pass hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2529359383

Har ett par hörlurar i bilen som jag hade tänkt ta med mig på dagens tågresa för att lyssna på lite podd vid tillfälle, men glömde givetvis att ta med mig hörlurarna. Så nu står jag mellan alternativen att inte lyssna på podd eller låta hela tågvagnen lyssna på podd. Hur skulle ni ha gjort?

Imorgon blir det Strade Bianche i Italien och grusvägarna där har verkligen blivit bianche tack vare dom senaste dagarnas vinterväder. Antingen så smälter snön inte innan morgondagens lopp och då blir det episkt. Annars så smälter snön inför loppet och då blir det ändå episkt. Så det blir nog ett grymt lopp att kolla på imorgon om ni har tid. Länkar till live-stream hittar ni här. Eurosport 2 sänder loppet mellan klockan 14:00 och 15:30 med Roberto Vacchi som kommentator, missa inte det!


Nu ska jag försöka få lite annat än bloggning gjort också. Vi hörs nog imorgon igen, då direkt från Bjärred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar