Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-12

Snö snö och snö


Hej och god morgon!

Kom hem till det där igår. En massa nysnö. Har vi inte kommit överens om att det faktiskt räcker nu?

Ner i källaren, fixa med Monarken och sedan ett träningspass med Zwift i bakgrunden...

Snön är överallt!

Hade en helt brutalt kass känsla igår, nu har den där värdelösa känslan infunnit sig lite väl ofta tycker jag. Jag brukar ha något bottennappspass per år, men nu tycker jag att jag har haft typ tre stycken på bara ett par veckor. Kroppskrälle. För att eliminera ett par energitjuvar så installerade jag om Zwift-appen i mobilen innan jag körde. Den tycks inte vilja uppdatera sig själv och i Play butiken så står det inte att den ska uppdateras. Men så installerade jag om den i alla fall och nu fungerade den bra. Nästa energitjuv är faktiskt min Monark. Den steglösa sadelstolpen har haft en tendens att gliiiiida ner lite under passen. Dels störande att sitta lägre helt plötsligt, men också att jag fokuserar på om den glidit ner eller ej istället för att bara ta i. På insidan av sadelstolpsröret sitter ett gäng lösa brickor, ska det vara så? Vem kom på att dom skulle sitta löst? Nåväl, jag kanske fick till det där hyfsat och med sadelstolpen extra de luxe åtdradgen så satt den i alla fall kvar efter uppvärmningen.

Som jag skrev om i går morse så hade jag några alternativ på gårdagens träning och tur var väl det. För känslan i benen var så otroligt värdelös att jag faktiskt hann med att stoppa cykeldatorn redan efter fyra minuters uppvärmning. Sent på kvällen, 13000+ steg, suttit stilla länge och två vilodagar gjorde tydligen inte susen för benen. Men när jag satt där och funderade på vad fan jag höll på med så lyckades jag samla lite kraft i alla fall.

Det blev 10x1 minut med 1 minuts vila mellan. Snittwatt i intervallerna blev 458 vilket väl ändå är okej. Nu hoppas jag att det var en propp som släppte igår och att benen kommer att kännas mycket bättre idag!

Dags att ratta bjursbilen mot grannbyn nu för lite hårt kontorsjobb. Vi hörs lite senare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar