Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-07

Seger på Zwift och hockeyträning

Initierar gårdagens utbrytning.

Hej och god morgon!

I natt när flera av er låg och sov så tog jag min tredje seger på ett Zwift-race. Körde en WBR 3 laps flat med start 23:40. Hade egentligen tänkt köra intervaller, typ ettor men det blev så sent och jag hade blivit trött vid det laget. Så jag behövde någon morot och då blev det ett Zwift-race. Typiskt bra sak med Zwift, det hade lätt kunnat bli ett pannkakspass annars. Men nu blev det ju bra!

Ville ändå att det skulle bli hårt och inte bara mysa sig igenom ett Zwift-race så jag satte ett ganska högt tempo inledningsvis. Stack iväg i en attack där jag fick sällskap av en annan cyklist. Men på två så var vi rätt chanslösa och vi blev snabbt inhämtade igen. Efter åtta och en halv kilometer så stack jag iväg igen och fick först sällskap av en och sedan en till och till slut en fjärde cyklist. Nu hade vi något som kunde hålla ett tag!

Det krävdes lite farthållning för att få utbrytningen att få luft till gruppen bakom men det lyckades. När vi nådde över 12 sekunders lucka så började det kännas bra. Loppet var ju ändå bara 21.4 kilometer kort så får man väl en lucka så krävs det rätt mycket för någon eller några bakom att köra ikapp det.

Nio sekunders lucka. Trudo och jag stod för det mesta av farthållningen.

I motlutet på slutet så gick det rätt fort. Precis under kilometerbanderollen så la jag in en attack mot målet och kunde efter 584 watt den sista minuten korsa mållinjen som segrare! Slutet gott, allting gott.

Pulsen blev ganska låg igår, men det var dels för att jag var trött men också för att jag inte värmde upp innan. 162 i snittpuls, 182 i maxpuls, 331 watt i snitt, 896 i maxwatt och en snittkadens på 84. Loppet var över på en knapp halvtimme.

Efter jobbet igår så bestod dagen annars mest av att laga mat, åka till Filips hockeyträning, vara på Filips hockeyträning, duscha barn, natta barn, prata med Linda och att träna. Rätt okej afton!

Filip i målet.

Frida "full fart" Öijer.

Idag ska jag jobba, hänga med mina barn och träna. Återkommer med rapport från detta, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar