Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-17

Officebike!

Hej hej och god lördagsmorgon på er!

Här skiner solen och det ser ut som en härlig dag där ute, låter man bara bli att kolla på termometern (-21) så ser det riktigt härligt ut. Såg en bild på Facebook från ett år sedan, ett sådant där "minne". Då var det i princip helt snöfritt. Det kanske inte heller är normalt i och för sig, men just nu hade det nästan varit att föredra. Kollar jag långtidsprognosen för Falun så ser det inte direkt ut att bli vår under dom närmsta tio dagarna heller.

Här i Falun pågår under helgen dom Svenska Skidspelen, världscupen i längdskidor alltså. Det verkar vara perfekta förhållanden för skidtävlingar denna helg, bara att gratulera Skidspelen till dessa förutsättningar. Det blir ju varmare under dagarna också när solen kommit upp ordentligt. 
Idag har vi dock andra planer ju eftersom Linda ska föreläsa om sin cykelresa om ett par timmar. Ses vi där?

Igår glömde jag ju helt att berätta om en grej. Kinnarps har tagit fram en Officebike som vi får testa i en veckas tid. Jag var givetvis snabbt framme och ville testa den och gjorde så under eftermiddagen igår. Absolut en kul grej, bra för den som vill hålla sig aktiv samtidigt som man jobbar och den skulle kunna göra väldigt många människor väldigt gott.

Utan att behöva förta mig så gick det ju att hålla en intensitet som en snabb promenad ungefär, skulle kanske kunna gå att pinna på i distansintensitet också, men då blir det hög kadens och snabbt svettigt på kontoret... Jag får testa lite mer på måndag. Den har en ratt för att justera motståndet med men det är ju ingen träningscykel så det blir inte jättetungt.

Egentligen är det ju bara fördelar med en sådan här. Utan att bli svettig så kan jag ju sitta med 85-100 i puls på jobbet istället för 55. Att stå upp och arbeta är ju mycket bättre än att sitta ner, men det här är next level bra.

Om jag ska leta negativa saker så tänker jag ju att den här tilltalar kanske redan aktiva människor, det är alltid svårt att nå dom som faktiskt, av hälsoskäl, skulle behöva den. Så det blir kanske ingen folkhälso-boom. Men ändå en riktigt kul grej för oss som gillar att vara friska och må bra.
Som cyklist så är det lite väl mycket trampbåtskänsla också, man sitter med fötterna långt framför sig, det är korta vevarmar och det var inte jättemycket cykelkänsla.

Men, överlag en jättebra produkt. Finns av någon anledning inte på deras hemsida, men är ni intresserade så mejla och fråga vettja (info@kinnarps.se). Företag tycks få låna den en vecka och den kostar 1795:- exklusive moms. Finns i färgerna gul, grön, grå, rosa och så vit då. Maxvikt 100 kg.

Jag ska helt klart informera arbetsgivaren om att jag är intresserad i alla fall.

Har du testat en cykelstol någon gång och skulle du kunna tänka dig att ha en på kontoret?

Ni vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar