Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-09

Grus i maskineriet


Hej och god morgon!

Såhär ser jag ut en fredagsmorgon när jag slår på ett leende för kameran.

Ute snöar det för fulla muggar, skönt att det äntligen blev vinter? Visst mått av ironi där, nu räcker det väl ändå? Men men, det är ju i alla fall vackert och det funkar ju bra till Svenska Skidspelen nästa vecka. Denna vecka är det för övrigt Barnens skidspel. Nu har inte jag mina barn i helgen och ska spendera den i Stockholm, men om du har vägarna förbi Falun imorgon så ta er till Lugnet med barnen och låt dom känna skidglädje!
 Passa på att åka gratisbussarna dit, som undertecknad har fått äran att ordna med. Mer info om Barnens Skidspel hittar ni här: https://www.falun.se/barnensskidspel

"Gratisbussar utgår från Knutpunkten till Lugnet, hållplats Visitors center. Bussarna avgår kl.09.30 och 10.30. Bussen stannar inte på andra hållplatser.
Avgångtid från Lugnet, hållplats Visitors Center, till Knutpunkten klockan 12.30 och 14.15"


Här om dagen så lyssnade jag på favorit-podden Gott Snack Podden, avsnitt fem. Blev helt till mig i trasorna när dom nämnde mig ungefär 5:20 in i avsnittet. Ta och lyssna på den om ni har tid för sådant, dom är roliga att lyssna på och klart underhållande. Jag ska ta och lyssna på senaste avsnittet idag. https://podtail.com/sv/podcast/gott-snack-podden/

Idag hade jag tänkt vara tidigt på jobbet, det går kanske sådär med tanke på att jag sitter och bloggar nu. Men jag var dels sjukt trött i morse och sedan så har jag lagat mat, packat för Stockholm och ätit frukost också. Så det tar sin lilla tid. Snart redo att åka dock!

Igår kväll så tränade jag med riktiga skitben. Det är så trist, men jag är liksom sliten. Mer än vad jag kanske hade förväntat mig dessutom. Det i kombination med en massa småsaker gjorde att jag packade ihop och avslutade gårdagens pass i förtid. Borde ha kört distans, men det blev så sent och så vidare... Hade egentligen tänkt träna i morse men när jag dels var så sjukt sliten igår och så grymt trött idag så fick det stryka på foten. Tar istället sikte på vilodag idag OCH imorgon. Räknar därefter med fräscha ben på söndag kväll då det ska nötas Monark igen!

Förhoppningsvis så är det bara ett litet hack i skivan och jag är tillbaka i god gammal form igen på söndag. Apropå god gammal form så har jag nu låtit bli att äta godis i en månads tid, det borde firas med godis det! Men jag ska låta bli. Heja heja.

Nä, dags att fara till jobbet nu. Har säkert glömt att nämna något, men då är det så. Vi hörs i kväll igen, då bloggar jag direkt från stockholmståget!