Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-11

Gratis fika!

Hej och god kväll!

Nu sitter jag på ett tåg och bloggar igen. Denna gång från tåg 62 mellan Stockholm och Falun. Jag brukar säga att det går bra och smidigt för mig när jag reser med tåg, men idag är vi i alla fall försenade. Ingen ko på isen för egen del då jag inte har någon tid att passa. Jag ska dock hem och träna och det vore ju skönt att inte behöva träna alldeles för sent på kvällen.

SJ fick skramla ihop lite vagnar för att få ihop ett tåg åt oss på grund av fordonsbrist. Så vi började 32 minuter sent från Stockholm och det var valfri sittning istället för sittplatser. Så jag gick först ombord och satte mig på en plats. Slitna säten och inget eluttag. Gick då vidare i tåget för att spana lite och fann en ensam stol i första klass, så nu sitter jag här istället. Med eluttag!

Ingen servering på tåget heller, det fick vi höra redan innan tåget kommit fram till perrongen i Stockholm. Men väl på tåget så har dom skrapat ihop till en fikahörna i ena vagnen där dom bjuder på gratis fika. Inte så illa ändå. Tack för bullen och drickat, SJ! Eftersom vi är sena så får vi också stå åt sidan vid alla tågmöten och släppa fram tåg som håller tidtabellen, så just nu är vi 46 minuter sena efter att ha varit nere på 27 minuter. Men vem håller räkningen?

När tåget först blev annonserat med en kvarts försening och sedan ytterligare en kvart så gick jag in på ICA på Centralstationen i Stockholm och köpte mig en pastasallad där. Så jag är verkligen mätt och belåten nu, borde finnas lite energi att trycka ut i pedalerna i kväll med tanke på hotellfrukostar och två vilodagar också.

En duva på Centralstationen.

I väntan på ljuset i tunneln.

Typiskt bra sittplats när man reser ensam och idag blir det 10000+ steg.

Måste ändå säga att det rullar på här och det går som på räls. Går som tåget, helt enkelt.

Innan jag satte mig på tåget så hade vi en skön start på dagen och sedan tog vi en sväng på stan, lite shopping, en sallad med räkor (för min del) till lunch och lite trivseltid tillsammans. En riktigt bra helg går mot sitt slut och imorgon blir det till att kavla upp ärmarna igen. Eller ja, jag ska ju anstränga mig redan i kväll med träningen förstås.

I vanlig ordning så hörs vi väl igen lite senare? Ha nu en riktigt god söndagskväll, hoppas att också just du haft en trevlig helg. På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar