Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-06

Stor dag idag


Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter. Hämtade hem Frida med boben igår, vissa kallar det snowracer. Mycket uppskattat inslag i tillvaron för alla inblandade parter. Ibland krävs det så lite för att göra så mycket.

Vi kom hem, fyllde på fågelmaten och fick senare under kvällen se ett par skådespel. Bland annat två harar som slogs om maten och lite senare så var ett rådjur där och åt också. Älskar att ha djur på gården!
Det syns lite dåligt på bilden, men den visar i alla fall två harar som står på bakbenen och är redo att anfalla med överkroppen. Vilket dom också gjorde några gånger.

Idag har jag veckans träningshöjdpunkt: CVR World Cup. Loppet kommer ni kunna följa  live via min YouTube-kanal med loppet ur mitt perspektiv, ha koll på min puls, mina watt, se hur jag ligger till i loppet och höra mig snacka lite. Så in och prenumerera, klicka på klockan för att aktivera aviseringar och sedan kör jag live i kväll alltså!  http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=OijerHenrik

Starten går 20:05, det brukar komma ut en "officiell" livesändning på Facebook också med kommentator, om jag hittar på den innan det blir alldeles för sent så delar jag den på min egen Facebook-sida.

Läget just nu i cupen är att jag ligger på en delad fjärdeplats. Man måste vara topp-3 om man ska ha chansen att komma till finalen. Jag kämpar nog om placeringarna 4-14 i totalen, men klart det finns en chans på topp 3 ändå. Jag måste bara köra jäkligt bra och ha lite flyt med att mina konkurrenter inte kör fullt lika bra. Hyfsat platt bana idag men ändå med någon form av möjlighet att grilla cyklister en gång per varv. Vi kör 32.2 km, fem varv på en 5.4 km lång bana och en liten transport till själva varvet.

Det kommer bli jobbigt och det kommer att bli kul. Ses vi i kväll eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar