Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-23

Pizzabuffé, Jenny Rissveds bryter kontraktet och Norge bygger velodrom


Hej och god kväll!

Med tanke på morgonens inlägg så hade ni kanske inte väntat er att jag skulle äta pizzabuffé till lunch, men jag har inte slutat äta eller leva. Lev för fan!

Stämplade ut tidigt på eftermiddagen, åkte via Systembolaget hem. Linda och jag åkte till Willys för att handla lite och när vi kom hem därifrån så gjorde jag mig snabbt i ordning för Zwift-race. Började byta om med en minut kvar till start och började trampa med 5 sekunder kvar. Ena spännet på skon gick inte att spänna riktigt så efter någon kilometer när det hade lugnat sig så slutade jag trampa ett par sekunder för att fixa med boan. Tappade klungan och fick spurta ikapp. Loppet skulle vara 36 km vilket kändes som lite på gränsen till mycket med tanke på SM imorgon bitti. Efter ungefär en mil så stod det att det var 36 km kvar?! Jag bestämde mig för att kliva av loppet men ville köra lite till ändå. Fick ihop 38 minuter varav 30 var race och åtta minuter var nedvarvning.

Efter cyklingen så blev det middag med bubbel och så fixade vi i ordning den inlånade testcykeln. Nu är nog allt redo inför morgondagen.

Nu ska jag natta Frida, ni kan väl roa er med att läsa följande artiklar så länge:

Jenny Rissveds bryter kontraktet: http://www.dt.se/sport/cykel/bryter-proffskontraktet-jenny-rissveds-basta-losningen-for-alla

Rissveds inte tillbaka på långa vägar:
http://www.dt.se/sport/cykel/efter-avhoppet-ingen-plan-for-nar-rissveds-ska-vara-tillbaka-inte-pa-langa-vagar-som-normalt

Norge ska bygga en velodrom:
https://www.aftenbladet.no/100Sport/sykkel/Ny-versjon-av-Sola-Arena-presentert--Et-helt-unikt-prosjekt-250800b.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar