Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-03

Jag kom upp ur sängen!

Hej!

Ja, det är kanske inga stora rubriker eller nyheter denna morgon. Hur mycket kan ha hänt sedan gårdagens gym-träning egentligen? Det som skulle ha kunnat hända är väl att jag skulle ha kunnat få träningsvärken från helvete.  Men det har jag inte fått, än. Kom upp ur sängen utan problem och har faktiskt inte ont någonstans. Känner lite i överarmar och mage att jag har tränat, men liksom ingen värk av något slag. Vi får väl se hur det känns mot kvällen eller imorgon....
Jag gillar ju egentligen träningsvärk, så det skulle ändå bara vara ett välkommet inslag i vardagen.

Igår kväll så satte sig Linda och jag och gjorde ett träningsprogram för februari också, skönt att ha på papper vad som ska göras och när, lätt att man glömmer något annars, att man missar något pass eller bara bekvämlighetstränar.

Något jag glömde först var dock att jag ska köra Kompiskampen också. Det är ju nu det börjar bli riktigt jobbigt med Kompiskampen. I februari och kanske framförallt i mars. Sista höjningarna, jag närmar mig min gräns och pressen att leverera ökar. Ska bli skitskoj.
Jag tog ju rekord både för december och januari denna vinter, så det vore ju kul att fortsätta med rekord. Men om formen genom åren kan ha varit svajig under december och januari så är februari en mer stabil form-månad när träningen har börjat ge resultat och sätta sig. Så där har jag faktiskt noterat 347.8 watt och det är ju inte alls långt från mitt personbästa på 355.2 watt. Så det kommer bli svettigt och tufft nu, precis så som det ska vara. Nu vill jag leverera. 340 watt klarar jag nog en bra dag i alla fall, men sen blir ju varje watt jobbig....

Nu ska vi göra oss i ordning för en dag i slalombacken. Riktigt vintrigt och härligt ute, kommer bli en skoj dag det här!

Bjuder på en bild från igår när barnen upptäckte djur i trädgården. En av alla anledningar till att jag älskar att bo här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar