Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-04

Fantastiska Sörskog, nytt VO2max, bra tjugor +ANNAT


Hej och god kväll!

Idag börjar jag med bilderna, hur känns det? Är det bättre med bilderna i början av inlägget, eller ska dom ligga i slutet? Eller vill ni kanske rentav att dom ligger mitt i inlägget? Berätta genom att skriva en kommentar!

Som ni nu har sett så har jag åkt skidor och det gjorde jag tillsammans med Linda idag. Vi drog till Sörskog pga episkt vackert där och alltid en fin upplevelse. Som ni kanske också kunde utläsa av bilderna? Jag blir liksom slagen av hur vackert det är, gång på gång. Vill bara dela med mig av så mycket som möjligt men det är svårt att få med allt det fina på bild också...
Minus ganska så kallt idag, det var tio grader hemma när vi åkte och ungefär fyra när vi kom hem igen. Så jag började frysa rätt mycket om händer och fötter. På slutet så gasade jag på lite och fick upp värmen i händerna igen lagom till att vi var klara och skulle gå till bilen.

Mycket folk i spåren, fina spår och trevligt väder. Bra dag för friskvård!

Igår kväll så körde vi lite Monark också. Jag dammade av ett par tjugor och det gick ju som förväntat. Jättebra alltså.
Den 13:e december så körde jag på 288 och 291 watt, den 3:e januari så körde jag på 304 och 300 watt. Bara så ni vet lite hur jag legat till denna vinter. Att jämföra då med mitt personbästa på 318,45 watt. Igår så körde jag på 310.2 och 316.8 watt (321 och 331 Garmin-watt för er som vill jämföra), inte alls långt från rekordet alltså och jag skulle vilja säga att det var mer kontrollerad intensitet än när jag tog det där rekordet. Det är inom räckhåll, skulle jag tro. Jag känner faktiskt lite som att jag egentligen bara kan sträcka mig ut och ta det där rekordet om jag bara skulle vilja. Det känns riktigt bra om jag ska vara ärlig.

Höjde mitt VO2max till 76 igår, snart uppe på vårens rekordnivå där jag hade 77 som bäst.

Ställde av Janez "Jani" Brajkovič igår. Proffscyklist, för er som inte vet.

Hade sällskap av en F. Thid under en ganska bra bit av den ena tjugan, tack för sällskapet!

Nu tänkte jag faktiskt köra Zwift, ska bli gött att få ännu ett cykelpass i benen. Siktar på att köra mig trött och sedan fortsätta. Ska köra ett race på samma bana som tisdagens CVR World Cup ska gå på. Nyttig träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar