Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-03

Erfaren och avancerad skidåkare!

Hej och god kväll!

Nu sitter vi och kör en after-ski i TV-soffan. Tittar på "Kanaler, båtar och kärlek", ett fint program.

After-ski betyder alltså att vi har åkt det där ski tidigare idag. Vi sov ut i morse och åt en härlig frukost tillsammans innan vi kastade in grejerna i bilen och drog till Romme Alpin i Borlänge.

Det här var min tredje gång i livet som jag åkte skidor utför och nu kan jag äntligen kalla mig erfaren och avancerad skidåkare, mer om det senare.

Eftersom jag inte äger någon slalomutrustning (någon som äger en begagnad och svinbillig sådan  som kan vara till salu?) så hyrde jag utrustningen. Kön dit tog en jäkla tid, över en och en halv timme... Men när vi väl fått grejerna så var det bara att ta första bästa lift upp och börja åkandet.


Efter ett par timmar så var det dags för lunch. Det blev en god hamburgare på restaurangen, tänk att mat kan vara så himla gott när man har förtjänat den. Det var en hel del kö även där, men maten var god så det var väl värt det.


Sen efter maten så tog vi ett åk och efter det så var det dags för mig att bli en erfaren och avancerad åkare. Jag såg nämligen att det fanns en del som hette Velodromen och det var jag ju tvungen att testa, problemet var bara att det var en svart brant på vägen dit och den var endast för erfarna och avancerade skidåkare.

Jahapp, här var det dags att bli erfaren och avancerad.

Klarade dock det galant och fick därmed också köra i Velodromen, det var inte igår.

Eftersom jag nu hade blivit en erfaren och avancerad åkare så testade vi också det här med att åka utanför pisten. Jag tyckte det var skitkul faktiskt! Det blev ju lite som utförsåkningens MTB, så att säga. Mer äventyr.
Visst skulle man kunna tro att det här är Jon Olsson?

Lyckades också att ta denna action-bild på Linda.

Hem kom vi alltså igen, nöjda och belåtna. Nu väntar lite testcykelträning innan det är dags att göra kväll på riktigt. Imorgon blir det skidor igen, men då på längden. Det blir nog också episkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar