Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-02-13

Bilder från episk snödistans

Hej och god morgon!

Igår kväll så blev det ett sent distanspass. Jag kom nämligen hem från jobbet vid 19-tiden, åt lite, pratade med Linda och bytte om. Linda körde för övrigt tre timmar på Monarken igår, vilket jag tycker är hårdare än att cykla ute. Men. Det här inlägget kommer ändå att handla om min utecykling. För igår körde jag nämligen årets första distanspass*!
Jag kom ut strax efter åtta och hade väl egentligen ingen plan. Visste dock att jag ville mot Bjursås så jag började norrut. Jag tog mig sedan till Bjursås Ski Center, Baggbo, över Sörskogvägen, Rexbo, Bjursås, Kullgärdet, Lustebo, Grycksbo och så hem. Fantastiskt skönt att vara ute och cykla. Temperaturen låg strax under nollan och det snöade till och från. En del nysnö på marken också eftersom det givetvis också hade snöat under dagen. Så det gick inte speciellt fort alltid. Men kul var det.

Snöcykel efter snöcykling.

Glad grabb på utecyklingstur.

En "konstnärlig" bild.

Två hjulspår och mörker. Om jag hade fått ändra på något igår så skulle det väl vara mörkret då, för det är inte så inspirerande att köra distans på vägar i mörker.

Men det var kul att cykla i snö!

Snö och cykling, hur kul som helst!

Benen fungerade bra, cykeln fungerade bra och det var riktigt skönt att cykla ute. I kväll väntar Zwift-race igen, mer om det i ett senare inlägg!

* Med distanspass så menar jag pass över tre timmar, tidigare i år har jag kört ett pass på 2:42.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar