Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-23

VAB, sista _riktiga_ vinterdagen och Zwift World Cup med live stream


Hej och god morgon!

Lilla Frida verkar ha fått förkylningsastma. Febrig, hostig och ansträngd andning. Stackars liten, hon andas som en hund ungefär. Trots medicin. Så idag ska hon och jag husera här hemma på Gamla Grycksbovägen.

Det här kan vara den sista vinterromantiska dagen på ett tag nu, väderprognosen hotar med plusgrader i några dagar med start imorgon. Imorgon kväll ska det till och med regna. Så snön på träden får jag njuta av idag. -8,7 grader och alldeles vitt och härligt. Men, var sak har sin tid och snart har vi en härlig vår här också. Men först: februari.

Frida kommer givetvis att diktera dagen, men jag ska ändå försöka få lite gjort här hemma. Vi får se hur jag lyckas.

I kväll är det också CVR World Cup på Zwift där jag ligger nia i totalen. Har haft ett par race med backar, vilket passar mig bra. Idag blir det däremot platt och långt. Att det är relativt långt (ändå bara 52.9 km så inte supermegalångt) tror jag ändå är bra för mig och jag ska verkligen göra allt för att placera mig så bra som möjligt. Vill ju avancera ytterligare i totalen. Loppet kommer att sändas live med kommentator och allt, har ingen länk nu men Zwift Community brukar lägga upp länk mot kvällen. Starten går 20:05 och OM jag får till det med tekniken idag så tänker jag livestream:a mitt lopp på min YouTube-kanal. Då kan ni se både själva sändningen från loppet och hur det ser ut från min synvinkel.
Så, prenumerera på min kanal och håll koll där i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar