Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-31

VAB, livesändning av Zwift och besök i trädgården

Hej och god morgon!

Nu är jag uppe och igång. Typ. Ny dag med VAB väntar då Frida vägrar bli riktigt frisk, förhoppningsvis så blir hon det idag. Har väl säkert skrivit det, men hon har ju i alla fall blivit mycket piggare.

Från gårkvällens livesändning.

Ja, igår så körde jag ju CVR World Cup på Zwift. Låg femma i totalen inför loppet och ville verkligen, i vanlig ordning, köra bra. Vad som är bra är väl lite oklart men efter den första deltävlingen så satte jag ju ett mål om att bli topp 20.

Banan igår var platt i två mil och sedan kuperad i två mil. Så jag ville bara åka med till första backen började och sedan köra plattan i mattan. Lyckades med nöd och näppe gå med en grupp där som körde om platserna 10 till 20 ungefär. Satt med dom till andra backen och hoppades på att den skulle passa mig bättre. Box hill, som den heter har en liten ramp på slutet som är brant och jag visste att det skulle spurtas där och det gjorde jag också. Tyvärr hade jag fått ge allt bara att vara med till platån innan och i den spurten upp på högsta delen så hängde jag inte med. Riktigt surt för det var ändå nära. På väg ner mot mål så hade jag sällskap av polacken som låg fyra i totalen inför loppet. Vi körde om placeringarna 17-18 där jag drog det kortaste strået i spurten. En framför oss (vinnaren) blev diskad, så i resultatlistan står jag som 17:e. Hade jag lyckats ta i lite mer över sista puckeln så hade jag varit med i kampen om placeringarna 3-15. Det hade varit sviiiinbra. Små marginaler, men igår hade jag inte det som krävdes för att vara på rätt sida om dom.

Ändå nöjd med ett bra lopp och där jag verkligen fick ge allt. Det var med nöd och näppe som jag tog mig upp i gruppen i första backen och det var verkligen en maxinsats för att gå med gruppen också till platån i andra backen. Svårt att klämma en spurt som räcker till när jag redan sotat ur det mesta innan. Jag måste helt enkelt bli lite starkare bara.

I totalen ligger jag kvar som femma, han som låg trea i totalen kom inte till start och det finns ett par till som kan passera mig när vi börjar räkna bort dom två sämsta resultaten. Ettan och tvåan står i en klass för sig, men platserna där bakom är det lite mer öppet om men jag skulle behöva få till några riktiga kanonlopp på slutet för att kunna bli trea.

Loppet igår tog 58:27, jag snittade 167 i puls, 334 i NP, 315 i watt och på mina bästa 20 minuter så snittade jag 336 watt. All Garmin-data kan ni se här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2468499450

Loppet kan ni se här igen om ni vill:


Hade besök i trädgården i natt, älskar't!

1 kommentar: