Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-28

Prejad igår, prejade idag

Hej och god kväll från...

Ja, från någonstans i Sverige på väg norrut. Jag sitter på tåget på bilden och reser från Lund till Mjölby, där väntar sedan klassiskt byte till annat tåg mot Borlänge. Kommer nog hem runt halv ett i natt, så jag har ju lite tid att använda i kväll. Stolsgrannen ligger över det utfällbara bordet och sover, så kan man också åka tåg. Ingen bild på det dock!

Tidigare idag så skulle ju Linda och jag köra MTB i Furulund och det gjorde vi också, dock inte alls så länge som vi tänkt oss... Vi hann med ungefär 27 minuters cykling innan jag krokade i hennes styre så att hon gick omkull och landade på huvudet. Så vi fick helt enkelt ta oss hem efter att hon hämtat sig en smula. Totalspräckt hjälm (se hennes video på Instagram), huvudvärk, skrapad arm och blåslaget ben blev resultatet. Plus lite skrap på cykeln. Inte mitt allra stoltaste ögonblick.
Jag har faktiskt fällt Linda en gång tidigare på cykeln, när vi hade vår första cykeldejt i Falun. Då svängde jag "där man alltid svänger" och hon tvekade så vi krokade ihop. 2-0 till mig alltså. Nu för tiden så brukar jag knuffa på henne då och då när vi cyklar. På så vis blir det lite lättare för henne att cykla med mig och jag kan hålla rätt intensitet. Skulle göra precis detta, men kom i lite för hög fart så det blev pannkaka.

Så det där flytet i träningen fick sig en liten törn idag.

Men. Bortsett från denna olycka så har det varit en bra helg.

Sitter nu och slökollar på utbildningar hos Medborgarskolan. "Starta en YouTube-kanal" och "Skapa en professionell hemsida/blogg" känns ju högaktuellt. Förutom detta slösurfande så är jag faktiskt lite inne på att läsa lite för att lära mig mer. Sånt är ju aldrig fel, men det är oftast dåligt med tid till det.

Igår var det finare väder och inga cyklister kom till skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar