Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-28

Cykelpendlat

Hej och god morgon!

Här utanför fönstret så vräker snön ner, temperaturen är precis över noll men jag hoppas att den sjunker något. För jag vill ha snö och inte snöblandat regn, slask och blöta. Det ska liksom falla nederbörd nu ända fram till torsdagsdygnet, så kommer det som snö så kan det ju bli riktigt vintrigt och fint. Jag håller tummarna helt enkelt.

Snart är det ju december och det innebär detta år att det blir en kalendertävling i bloggen igen! Jag har inte 24 priser, men många och fina är dom som finns. Är det någon som vill vara med och sponsra med pris så finns ännu chansen alltså.

Igår så cyklade jag på riktigt. Utomhus. Körde en jobbpendling utan någon som helst twist, utan bara ren transportcykling i distansintensitet. Fick därmed ändå ihop nästan två och en halv timmes cykling igår och det var rätt skönt att bara transportera mig efter söndagens tre timmar på testcykeln.

Jag rullade iväg vid 05.50 på morgonen, det var lite blött, lite kallt och mycket mörkt. Benen funkade ändå okej. Blev passerad av en plogbil och blev nästan förvånad över hur lång tid det tog till jobbet. 1.12 med en snittfart på lite drygt 22 km/h. När jag skulle hem från jobbet så hade klockan hunnit bli mycket. Lunchlådor är bra, men det räckte kanske inte riktigt till igår utan benen var liksom tomma redan från start. Lite som att cykla väggad. Klen och gnällig slet jag mig hem på 1.16. Kom hem 19.46, så nästan 14 timmar borta från hemmet. En bra dag på jobbet, men det var inte mycket mer än det och cyklandet som hanns med igår.

Nu lär jag rulla iväg (i bil denna gång) till jobbet igen. Plikten kallar och i kväll får det bli snölöpning eller Zwift tror jag.

På väg att bli ifattkörd.

Av plogbilen. Sträckan mellan Tallen och Falukrossen måste vara en av dom mest välskötta vägarna i det här länet i alla fall. Kan det ha varit fem millimeter snö på sin höjd? Notera gärna att jag cyklar på vänster sida, bara för att släppa fram plogbilen på ett smidigt vis.

Typ framme på jobbet här.

 Spänst och elegans i lyxförpackning. Dags att cykla hemåt!

Jag tuggar på.

Det är skitsvårt att ta varierade bilder som dessutom helst ska vara intressanta och fina. Ännu värre är det att skriva bildtexter ibland. Men, jag gör så gott jag kan.

Dom tre första bilderna tog jag med min kompaktkamera och dom tre nedersta med min mobil. Synpunkter eller frågor på det?

Garmin-data från mina två cykelturer igår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar