Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-10-12

En blöt Le Peloton

IHej och god eftermiddag!

I morse så ringde klockan för väckning redan 05.00, fem minuter senare så ringde den igen och då var det väl bara att lyda. Upp och äta en lättare frukost och hoppa i hjältekostymen. Jag tog ett glas yoghurt, ett par kolhydratfattiga mackor och en Nocco. För att vakna.

Sex grader utomhus och regn, perfekta förutsättningar för att grisa ner sig med ett gäng andra morgonpigga cyklister.

Linda och jag styrde ner mot stan. Visst regnade det, men inte så jättemycket ändå. Vi var sju tappra vid samlingen och två till mötte upp, totalt nio alltså. Två på fatbike, tre på MTB och fyra på cross.

Första fartsträckan och jag fick jobba direkt. Pigga ben och hög puls. Nådde faktiskt 191 som mest och det är också dom senaste årens maxpuls. Jorå så att. Att cykla en gång i veckan gör inte under för cykelformen.
Sällskapade som andra duo på slutet av den fartsträckan.

Andra fartsträckan så var jag med lite bättre från start. La in en liten fartökning på toppen av första backen och vi blev två. Det höll hela vägen till sista backen på den fartsträckan, där fick jag ge mig och blev också passerad av den som varit trea.

Eftersom jag behövde komma hem till sju så vände jag hemåt direkt efter den andra fartsträckan. Blöt, lite kall och nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar