Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-09-18

Semesterkilon och tävlingar härnäst

Hej och god kväll från Falun!

Alltså jag cyklade ju rätt mycket i förra veckan och tyckte väl ändå inte att jag åt supermegamycket. Tänkte väl snarare att jag åt för lite i förhållande till mängden träning jag genomförde. Så kom jag hem, ställde mig på vågen och den sa att jag gått upp 2.2 kilo på en vecka. Herregud.

Nåväl, det rinner väl snabbt av får jag hoppas. Semsterkilon...

I helgen är det dags för tävling igen, Västgötaloppet MTB står för dörren och jag vill avsluta säsongen med något bra. 80 kilometer är ju ändå helt okej, då blir det liksom halvlångt och inte bara pangpangkort. Banprofilen känns ju inte direkt skrämmande med israelbackarna färskt i minnet, men även svenska backar är ju jobbiga och det är alltid farten som dödar.
I fjol punkterade jag minst två gånger och lyckades aldrig få det tätt efter andra punkan. Så jag bröt. Så ska vi inte ha det i år. Hatar att bryta och att punktera gör ju ingen glad.

Bild från Västgötaloppet i fjol, foto: Anders Claesson för One More Family.

Jag saknar langning även till Västgötaloppet, så vet ni redan nu någon som kan tänkas vilja hjälpa mig så får ni gärna hojta till. Snälla?!

Efter Västgötaloppet så får ni inte missa Hackmora MTB utanför Sågmyra, Falun. Banan är ca: 8 kilometer, startar med fem kilometer hyfsat platt innan man går in i den tre kilometer långa backen som tar en drygt 200 höjdmeter upp. Snabbaste cyklist kör på ungefär 20 minuter och det är ett väldigt trevligt arrangemang. Dagen efter arrangeras en löptävling (Hackmora Bergslopp) som är 2.9 kilometer lång och använder bara backen... Tänkte nog faktiskt springa även det loppet i år.
Jag filmade loppet 2015, som ni kan kika på här:

2 kommentarer:

  1. Har det löst sig med langning? Ser ut som min förkylning inte hinner ge med sig tills på lördag och får därför avstå min start i H50. Jag får nöja mig med att coacha frugan som kör D motion 40k. Bistår gärna med en flaska vid varvningen om du vill. Du når mig på 070-669 60 04. Med vänlig hälsning. Jan-Anders Johansson Falkenbergs CK.

    SvaraRadera