Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-05

Väckningspass och städat cykelrum

Ett evigt kollande på väderprognosen idag inför morgondagens Finnmarkstur. Nästan så man kan tro att jag är en nervös skidåkare, men jag vill ju hålla koll så inte väderprognosen plötsligt ändrar om till fint väder.

Goder afton!

Så har ännu en dag rullat förbi. Jag har hunnit med att köra ett väckningspass och så har Linda och jag städat i cykelrummet. Väckningspasset blev 3x10 minuter på testcykeln med två minuters vila mellan intervallerna. Körde trehundra Monark-watt, precis som jag gjorde inför Lidingöloppet MTB. Då hade jag 162, 166 och 168 i snittpuls. Idag hade jag 157, 160 och 163. En klar förbättring där i alla fall. Benen kändes bra och nu är det bara att hoppas på att dom känns om möjligt ännu bättre imorgon.

Linda började plocka lite i cykelrummet när jag tränade och efter lunchen så har vi väl mest fokuserat på att städa upp där. Tänk att jag kunde ha så många saker som är bra att ha?! Det tog tid men det blev bra, nu är det betydligt mer svängrum där nere och kanske att jag vet var alla mina saker är nästa gång som jag letar efter något?

Linda spikade upp denna gamla bild från tiden då jag körde cross så fort tillfälle bjöds. Det ryktas om att jag i höst kommer att åka på en ny cross, för första gången sedan 2012...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar