Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-17

Uppe före tuppen

Hej och god morgon!

Le Peloton-morgon med uppstigning klockan nollfemnollnoll. Kändes givetvis lite småsegt efter att ha kört solnedgångsintervaller i Norlingberg igår kväll. Men vad gör man inte för konsten och plikten framför allt och så vidare...

Klockan sex så stod vi där, pigga, glada och redo för mjölksyra.

Fartsträcka ett avklarad med i snitt 312 watt och 166 slag i minuten. 46.7 km/h men då är det mer utför än uppför också.

På väg in i backen på fartsträcka två.

Backen avklarad, precis som fartsträcka två och därmed tackade jag för mig och vände mot jobbet. 171 i snittpuls 349 i snittwatt (vart kom dom ifrån?) och 37.2 i snitthastighet på det elva minuter långa segmentet.

Lite småseg idag men trycket finns ju där någonstans, riktigt skönt ändå att ha fått träna och det är ett riktigt grymt gäng att cykla med. Svinbra träning!

2 kommentarer:

  1. Patrik Wåhlander17 augusti 2017 kl. 09:43

    Hej Henrik! Är fortfarande nyfiken på den fråga som du fick 24 maj angånde lvg hojen, vad jag vet så tror jag inte att du har besvarat den.

    "Måste säga att aeroad:en är riktigt läcker, väldigt sugen på en.
    Ser fram emot att höra vad du tycker om den, speciellt också vad du tycker om skivor på lvg."

    Mvh Patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Lite kort så kan jag väl svara att den är tyngre än mina tidigare landsvägscyklar och det kanske beror en del på att det just är skivbromsar. Det är skönt att alltid ha bra bromsverkan, men jag har å andra sidan extremt sällan känt att jag inte har tillräckligt bra bromsar på min landsvägscykel. :)

      Radera