Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-09

360-video och bilder från gårdagens cykling i Bjursås

Hej och god morgon!

Nu har jag alltså äntligen släpat upp min trötta kropp och fått i mig lite frukost. Lite sådär sliten efter att ha tränat dom två efterföljande dagarna från Finnmarksturen och sovit för lite. Nåväl, uppe är jag!

Igår så cyklade jag först till jobbet och sedan cyklade jag hem, monterade min Garmin Virb 360 på styret och rullade vidare. Planen var att möta upp Jens för att cykla tillsammans mot Bjursås Ski Center där vi skulle möta ett par till cyklister.

Så jag passade på att filma Jens lite när vi körde på Törnbergs väg, ni kan se den 360-videon här:

Det är en del vindbrus, så sänk gärna volymen innan ni kollar.

När vi kom in i Bjursås så kom Jim ifatt oss, med en spade i ena handen och en ryggsäck på sig. Han var på väg ut för att gräva lite stig (det rör på sig i Bjursås-skogarna!) men valde att hänga med oss istället.


360-bild på Jim, Jens och mig när vi närmade oss samlingsplatsen. Det krävs att du klickar på bilden för att kunna spana runt lite.

Vid Bjursås Ski Center så skulle vi möta Per och Björn, men det var en annan kille där när vi kom dit som hette Sos och kom från Polen. Han var en av deltagarna i Stugan, ett spelutvecklarprojekt där man samlat spelutvecklare från hela världen i Bjursås. Lite häftigt ändå.
Efter ett par minuter där så frågade faktiskt Sos om jag var Henrik Öijer och det var jag ju. Det visade sig att han precis hade varit i Gråhålsgrottan och använt min blogg för att hitta dit. Inte så himla stor värld ändå?!

Björn och Per anslöt också och efter lite snack så rullade vi iväg för att kolla på grusvägar, körvägar och stigar i trakten.
Några 360-bilder från turen:





Klicka på bilderna och kika runt. Ganska häftigt ändå, väl?

Turen blev av det trivsammare slaget med mycket snack och fina miljöer, tog givetvis också några "vanliga" bilder med mobilen:

Det var en riktigt fin kväll och vi var väl där tills det nästan hade blivit mörkt så Jens och jag skruvade upp tempot ett par hack när vi tog oss hemåt igen. Totalt med cyklingen till och från jobbet också så fick jag ihop nästan 4½ timmes cyklande igår. Stort tack alla inblandade för en fin tur, det där lär vi göra om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar