Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-07-29

Jag trodde änglarna fanns

Hej och god morgon!

Äntligen helg och lite ledighet igen, alltid lika skönt! Idag har vi planerat att åka till Styggforsen utanför Rättvik. Linda, Filip, Ebbah, Frida och jag. För att Linda och jag också ska få till lite träning så ska hon cykla dit och sedan så cyklar jag hem därifrån. Det är ca: 54 kilometer så det blir inte något superlångt men inte heller jättekort. Jag tänkte köra 2hE2b, eller två timmar på 80-85% av maxpuls för att prata svenska. Typiskt bra pass för en långloppscyklist och perfekt såhär inför Cykelvasan. Jag brukar försöka hålla mig över 160 i snittpuls, alltså 83.3% av mitt max. I början är det väl inte så jobbigt men på slutet brukar det alltid bli kämpigt, precis så som det ska vara!

Igår när jag skulle cykla hem från jobbet så var det torrt ute på marken, så gick jag och bytte om och när jag tittade ut så var allt istället blött. Inget regn dock men lite skvätt blev det ju från marken ändå. När jag precis kom in mot Falun så öppnade sig dock himlen så jag blev rejält blöt. Det regnade ett tag sådär jättemycket så det var ansträngande att andas. Häftigt!

Jag vet inte hur vädret har varit där ni bor i sommar, men här har det varit ovanligt torrt, så lite regn gör inget. Jag tror väl inte ens att jag har kört någon tävling i regn eller med blött underlag i år? Hoppas det kommer till Finnmarksturen....
Tre bilder från igår.

Nu går Linda runt här och bakar ett par uppsättningar bröd samtidigt som vi lyssnar på min nya favoritlåt "Jag trodde änglarna fanns" med Kamferdrops:

Så himla härlig bit.

Jag såg att Northwave kommer med en ny sko som ska presenteras under Eurobike, Ghost XC heter den och den ser ju riktigt fin ut. Jag har kört med Northwave-skor några år nu och dom sitter riktigt bra på mina fötter i alla fall. Dom gröna som jag hade innan dom jag har nu är dom bästa MTB-skor jag någonsin haft. Om dessa Ghost är lätta och sitter lika skönt så vet jag vad jag ska önska mig av tomten...

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nix, det blir inget LLSM för min del i år.

      Radera
  2. Pigg och snabb på finnmarksturen då 😊

    SvaraRadera
  3. Ser att du precis som jag älskar Kamferdrops först låt. Jag måste bara tipsa om en ny låt som precis släpptes som är minst lika bra. Det är en cover på Ted Gärdestads "För kärlekens skull" och du hittar den här:
    https://open.spotify.com/track/4yD9tTs66Ni8YC33xaGG2X?si=3x-aDI-uT12FFGu2BV60Cg

    SvaraRadera