Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-06-27

Stafettcykling med utflykt i Källslätten

Hej och god kväll!

Nu sitter jag här med ett glas yoghurt med sylt och russin i magen, lite go återhämtning efter ett bra pass. Idag skulle vi nämligen till Källslätten med barnen för att låta dom springa av sig lite och samtidigt ville Linda och jag få till lite träning. Så vi körde klassiska upplägget att en cyklar dit och en hem. Så Linda for iväg, jag lastade bilen med barn, mackor, saft, min cykel och cykelkläder.

Vi hann dit, klättra lite i träd och besöka fårhagen innan Linda anslöt till gruppen.

Frida hade tjatat om att få cykla så vi tog med hennes cykel dit så hon fick leka av sig lite.

Hela gänget samlat.

Besök i Bregottfabriken.

Jag hade burit Frida på mina axlar till Källslätten, men på väg därifrån så ville hon cykla. Jag bad henne att cykla där det inte var som stenigast men hon ville köra där stenarna låg för det var roligare. Hon sa själv att det var nervöst att cykla på stigen men det är väl lite oklart om hon förstod innebörden av vad hon sa. Ändå kul att se sådan cykelglädje!

Så kom vi då till parkeringen och bilen. Ut med min cykel, byta om, in med Fridas cykel, in med alla barn och på med Lindas cykel på bilen istället.

Jag började med att köra ett utförssegment som jag gillar, stal KOM:et med tjugo sekunders marginal. Helt sjukt då det faktiskt kändes ganska risigt rent tekniskt. Jag vet ju att jag har dammat på där ett antal gånger utan att lyckas och då med bättre känsla. Men idag satt den!

Sedan så körde jag Källslättenbacken (grusvägen) på 4:10, vidare till Hemingsbo och så tog jag i till Kunterbergets topp. Därifrån dammade jag på lite på grusvägen till Kårarvet och sedan var det ju bara att rulla ner mot Gamla Berget och sedan över Ingarvet till Slätta och så hem. Toppentur, bra intervaller och flytet i skogen blev bara bättre och bättre under dom 55 minuter som jag var ute.
Dalafint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar