Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-06-17

Rapport från SM i MTB-O och vårat basecamp

Hej och god morgon från basecamp!

Vi har vaknat upp efter en natt i tältet och fått i oss en frukost. Jag har nog inte sovit i tält sedan högstadiet så jag har väl varit lite som ett barn på julafton här. Linda får stå ut...
Man kan koka kaffe direkt utanför tältöppningen.

Det var inte helt lättnavigerat när vi letade tältplats igår, den här vägen hade vi tänkt ta. Men den gick inte riktigt att köra bil på, trots att jag har Bjurs-bil.

Vi stannade också vid en gård igår för att fråga om vi var rätt ute och kvinnan på gården kollade då på min bil och konstaterade att den var lite för fin för att fortsätta in på den lilla vägen. Lite för fin! Det är inte var dag som bjursbilen får komplimanger för sitt utseende så vi var malliga långt efteråt.

Gårdagen började annars med Emilys skolavslutning. Så nu har hon gått ut nian, stora tjejen!

Efter avslutningen så åt vi lunch, Linda och jag, innan vi packade in oss i bilen och begav oss av. På väg ner så hann vi med två stopp. Ett vid Karlfeldtsgården utanför Hedemora och ett vid Sala Silvergruva där vi också tog ett varv i antikbutiken.
Karlfeldtsgården och Sala Silvergruva.

Väl på plats i Ärla,  där SM i MTB-O kör sprint och medeldistans, så var det i princip vanliga cykeltävlingsförberedelser för Linda. Det kändes faktiskt lite ovanligt att vara på en tävling i cykel där jag inte kände en massa människor. Ett par ansikten kände jag dock igen. Bland annat CK Hymers Viktor Larsson.

Linda skruvade på kartstället på styret och hämtade ut sin nummerlapp med nummer ett på.
Number one!

Sprint innebar 16 kontroller på en bana som var knappt fem kilometer lång. Idag på medeldistansen så kör dom ungefär dubbelt så långt.

Linda värmer upp bland lupinerna.

Viktor Larsson vid sista kontrollen.

Nu ska vi nog snart packa ihop vårt lila läger och bege oss till tävlingsplatsen. Idag tänkte jag också testa att cykla lite igen efter min segdragna förkylning. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Hoppas att ni också får en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar