2017-06-25

Om i torsdags

Hej och god söndagsförmiddag!

Sista lediga dagen innan jag börjar jobba igen, slit och släp...

Känner lite att jag tappat bevakningen på cykelsporten men ser väl lite glimtar i sociala medier ändå, som att Lisa Nordén  vann tempo-SM, att Tobias Ludvigsson tog mästartröjan ut till dom TV-sända loppen och att "Falun" tog ett SM-guld genom falubon Sara Penton. Även om svensk cykelsport kanske saknar superstjärnan Emma Johansson så är det samtidigt betydligt mer öppet på damsidan här i Sverige nu.
Idag körs linjeloppet för herrarna och då blir det nog en kamp mellan Cykelklubben HVR 16 och Team Tre Berg. Visst vore det väl ändå lite fint att se Tobias Ludvigsson i mästartröja även på linjeloppen framöver? Utöver dessa två lag så finns ju mängder med andra cyklister och lag som likaväl kan vinna, det känns riktigt öppet även i herrklassen.

Jag har en massa bilder från ett pass jag körde i torsdags som jag tänkte bjuda på. Jag körde ju Le Peloton på morgonen och hade väl kanske tänkt sticka ut en liten sväng på eftermiddagen. Nu blev det istället ett femtimmarspass på min MTB där jag körde långloppsliknande terräng med massor av grusväg och en hel del fina stigar också. Det blev faktiskt någon kilometer på stigar som jag aldrig cyklat förut. Alla var inte toppfina, men det var en del guldkorn där också.
Eftersom jag hade kört Le Peloton och sedan bara ätit lite mellan passen så gjorde det ont i benen från start och redan efter 50 minuter så var jag på godisjakt. Hittade dock inget utan istället blev det en glass efter 3.48, men den räddade åtminstone min sista timme.
Min skugga.

Fint vid Hyttsjön.

Solblekt kille?

Vackert i Dalarna!

Gruvhål med is i. Alltså is i slutet av juni!

Gruvligt fin stig.

En finare skogsväg.

Denna stig hade jag aldrig cyklat på innan torsdagens pass.

Ännu en fin plats.

En finare stig.

Denna stig hade jag nog aldrig cyklat på innan och om jag gjort det så kan det max ha varit en gång innan.

Denna vackra rackare var också ett tidigare ocyklat kort. Nu har jag lite mer guldkorn i min mentala stigdatabas.

Samtliga stigar och vägar på bilderna ovan finns i närheten av Sågmyra. När jag var ung och naiv så hade jag två "långloppsbanor i närheten av Sågmyra och var faktiskt i kontakt med Sågmyra SK om att det borde arrangeras ett långlopp i trakten. Nu är jag kanske en smula mindre naiv, mer erfaren och har hittat så många fler guldkorn att jag är övertygad om att Sågmyra skulle kunna bjuda på en av dom finaste Långloppsbanorna i Sverige.

Lite ofokuserad tog jag en Rättviksglass på Dössberget. Stort tack till er för föredömlig service som såg till att jag fick med mig en glass därifrån. Hade typ nästan dött annars.

Törnbergs väg baklänges, nästan hemma nu. Stort tack för att ni tog er tid att läsa hela vägen hit. Vi hörs igen lite senare!