Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-06-24

Midsommartur

Hej och god morgon på er!

Midsommardagen är här och vädret är inte riktigt på topp. Jag är lite sliten i benen efter typ nio timmar och en kvarts träning på två dagar. Skönt med den känslan i benen ändå, att dom liksom fått jobba en del.

Igår var det ju midsommarafton och vi åkte till Bjursås för att kolla på det firandet. Skåningarna hade inte sett en stångresning förut och inte heller en stång som inte var helt klädd med löv. Så nu har dom fått uppleva midsommarfirande "på riktigt". Kul ändå med lokala och regionala variationer.
"Ååååå hej!"

Men innan det "traditionella firandet" så firade Linda och jag med en cykeltur. På slutet hade vi också sällskap av Jens. Turen gick ungefär som jag körde i förrgår (som jag inte bloggat om) och på stigar som är både jättefina och vissa av dom var helt nya för mig. Älskar att "hitta" nya stigar och upptäcka nya guldkorn. Turen igår gick kring Bjursås-Sågmyra och vi hade faktiskt tagit bilen ut till Bjursås för att börja vår cykling där.

Med utgångspunkt i Sågmyra eller Bjursås så skulle man kunna göra fantastiska långloppsbanor, lite synd att den där riksvägen går mellan orterna bara. Men man skulle kunna ha en bana i Bjursås och en i Sågmyra.

Fin dag helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar