Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-26

Punkastenen är tillbaka!

Hej och god förmiddag!

Idag är det klämdag så denna helg blir fyra dagar lång för mig, så himla skönt! Dessutom har vi ju fint väder så det är lätt att njuta. Sitter ute på trappan nu och bloggar samtidigt som fem barn förgyller gården.

Linda är ute och cyklar. Jag ska fixa i ordning min cykel inför helgen och kanske göra lite annat också.

Igår cyklade jag två gånger men tränade en. Planen var att köra Le Peloton på morgonen men vi försov oss... Jag hade haft en intensiv dag från 05 till 01 dagen innan så jag var väl trött. Linda kom hit med barnen på natten också så även hon var väl trött antar jag. Vi vaknade 05:54 och Le Peloton startade 06, så vi körde en egen runda i lugnt tempo innan det var dags för mig att få hem barnen.
Gårdagens lugna morgontur.

Om vi hoppar lite i handlingen här så var jag ju som sagt uppe tidigt i onsdags. Pratade busstrafik med Borlänges centumförening, jobbade med annat, köpte present till Ebbah, batteriladdare till bilen och lite annat. Så nu är det liv i mitt bilbatteri igen!
Efter jobb, shopping och annat så tog jag mig ut och markerade mer på Långa Lugnets bana igen. Hittade punkastenen som ligger precis i början, kanske en dryg kilometer efter starten i tävlingsklassbanan. Tävlingsklassen och motionsklassen kör ju olika starter på Långa Lugnet i år.
Denna lilla sten orsakade ca: 70 punkteringar och en antal fälgbrott på Långa Lugnet 2013.

Men, nu kör vi åt andra hållet och svänger dessutom där, så stenen utgör inte ett speciellt stort hot år 2017. Jag punkterade förresten inte då, ni som tror att jag punkterar hela tiden. Dessutom så körde jag ju tre tävlingar på Borlänge Tour förra helgen utan att punktera!

Markering av bana både i tisdags, onsdags och igår.

Mördarbacken, som den går nu för tiden. Där ska vi köra upp på söndag!

Jag hann också med att prata lite med Magnus Darvell och hans sambo Isabelle. De har nyligen köpt en gård som vi passerar på Långa Lugnet. Fint ställe i anslutning till Lugnet-terrängen!

Nu har ni fått hänga med på torsdagens lugna morgontur och lite av min onsdag. Nu hoppar vi till torsdag igen för då markerade Linda, barnen och jag det sista på Övningsområdet, gick ett varv runt gruvan och besökte kossorna, getterna och grisarna på Falu naturskola.
Mmm... serpentinväg!

När barnen slocknat och vi nästan stupade själva av trötthet så stack jag ut och körde tempointervaller runt Varpan. Det krävdes rätt mycket viljekraft bara för att jag skulle ta mig ut då strax efter 22 på kvällen. Men ut kom jag och tränat fick jag. Välbehövligt då jag inte tränade i onsdags och ska vila idag. Tre vilodagar i rad hade blivit alldeles för mycket, nu fick jag hålla igång och kommer ändå ha fräscha ben på söndag!
Linda fotade mig när jag var ute och galenskapade mig runt Varpan.

Första intervallen tog 18:26 och den andra 18:16. Kass känsla, trött kropp och sega ben. Skrapade ihop 312 snittwatt i den första och 317 i den andra. Snitthastigheterna blev 39.3 och 39.6 km/h med snittpulser på 158 och 164.

Idag vilar jag, imorgon kör jag väckningspass och på söndag så kör vi Långa Lugnet. Nu lär jag ta tag i livet här hemma, vi ses väl på söndag!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar