Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-14

Anmäld till Borlänge Tour

Hej och god kväll!

Linda kommer hit i veckan och hon tyckte det vore kul att köra Borlänge Tour, så nu ska vi göra det också. Jag har precis anmält mig tack vare att dom har förlängt anmälningstiden till idag. Deras inbjudan kom ut den 11:e maj och ordinarie anmälningsavgiften gällde bara till den 12:e enligt inbjudan... Men idag så såg jag på www.swecyclingonline.se att anmälan gällde till och med idag. Jag hade inte tänkt betala 600:- i efteranmälningsavgift och var faktiskt inställd på att inte köra. Men nu är det åtgärdat. Jag har nog inte kört loppet sedan 2009, kan då inte minnas det i alla fall. Shit vad gammal jag är.

Henrik Öijer på Borlänge Tour 2009 med 26" hjul som vägde 1067 gram. Allt var inte bättre förr, men jag var då det! Hehe... Oscar Byhlinder körde svenska PitPro och gjorde en hyfsad start här.

När jag körde Borlänge Tour 2008 så hade jag mustasch, det ska ni inte behöva genomlida i år.

2006 på Borlänge Tour med kortfingrade handskar och stor flaska. Allt var som sagt inte bättre förr.

Ja, det här ska ju bli kul. Borlänge tour brukade inte passa mig så bra, utan jag brukade liksom vakna till för säsongen strax efter Borlänge Tour. Så jag hoppas väl på det även detta år. Att Borlänge Tour kan ge mig lite form inför Långa Lugnet helgen efter. Jag kommer i alla fall gasa så fort jag kan och det ska bli kul att köra XC igen med svenska eliten! Borlänge Tour brukar vara en kul tävling att köra med bra publik och intensiva lopp, ser fram emot det! 

2 kommentarer:

  1. ÖH. Som du var utrustad på sista bilden så körde jag igår på skandis mtb. Men det var ju mitt första lopp så en har lite att lära! :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med tillbakablickar i form av bilder, mer sånt! bara en undran..vad är det med kortfingrade handskar som inte är bra? eh...kör ofta med det själv....

    SvaraRadera