Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-11

Tävlingstränat


Ett glatt gäng, en snabb bana med tekniska inslag och tre heat om två varv vardera. Tjoff tjoff och pangpang. Iväg med alla och full spätta. Jag lyckades trampa runt snabbast av samtliga i alla tre heat, kändes väldigt bra och det som kanske känns allra bäst är att jag flyter fram fint i dom mer tekniska delarna av banan. 4,1 sekunder skiljde mellan mitt långsammaste och mitt snabbaste heat. Ganska kontrollerat och stabilt med andra ord. Ändå med lite olika upplägg. Lyckades få till det så att det gick lite snabbare för varje heat också.

Däcken är täta och formen stabil. Cykeln snabb som en vessla. Det hade givetvis varit kul om dom som cyklat ifrån mig på dom två tidigare gångerna jag deltagit också varit med idag, så jag kunnat jämföra mig mot dom. Men jag kan ju se på heat-tiderna att det går åt rätt håll. Eventuellt så går också underlaget åt rätt håll, så det där kan man ta med en nypa salt. I vanlig ordning lite halvslapp puls med snitt på 166, 169 och 167. Borde ta i mer.

Eftersom jag både cyklade till jobbet och sedan hem från jobbet direkt till tävlingsträningen så fick jag ihop lite tid idag också. Välbehövligt efter att bara ha skrapat ihop en dryg timme totalt dom tre senaste dagarna.

Imorgon väntar nya cykeläventyr då Linda ska få mig att prova någonting nytt. Det ser jag fram emot med spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar