Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-20

Ny cykel från Canyon och kvällspyssel

Hej och god kväll!

Idag har Canyon Sverige lagt ut en nyhet om att jag ska köra för dom. Känns ju hur mäktigt som helst faktiskt, att någon skulle vilja berätta om att dom samarbetar med mig. Ni kan läsa deras nyhet här.

Apropå Canyon så såg jag igår en artikel om läckta bilder på en ny cykel från Canyon. Det är en kolfibercross som kommer bli en fin toppcykel i deras Inflite-gäng med crossar. Inflite CF SLX ska den heta om man ska tro bilderna och artikeln. Läs hela artikeln här om du är intresserad.

Idag är det ju torsdag och det blev som det brukar bli, ridtorsdag. Det var härligt att få lite tid tillsammans med Ebbah när hon gör det hon gillar allra bäst.

På väg hem så åkte Linda och jag förbi Mimos och hämtade hem lite mat till oss. Två olika pastarätter, det är ju ändå långlopp på lördag. Jag har faktiskt tryckt i mig nästan ett kilo godis också från igår kväll till idag efter lunch. Har nu lite ont i magen och undrar vad det kan bero på...

Efter att vi ätit maten så gick vi ner i källaren för att putsa på och skruva lite på cyklarna. Förstår ni hur sjukt smidigt det är att ha sexekrade hjul när man ska rengöra hjulen eller? Stora ytor som är lätta att tvätta och lätt att komma åt överallt. Supersmidigt!

Lindas cykel hade lite missljud som jag lyckades åtgärda, tur att jag har (haft) mekanikerlicens hos Svenska Cykelförbundet!

Det är kul att spendera så mycket cykeltid tillsammans med Linda och nu laddar vi båda två inför lördagens Kolmårdsbiken, ska bli skitkul verkligen!

2 kommentarer: