Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-16

Nu sitter du kvar på den där jävla monarken tills du kört sista fyran!

Ursäkta språket, men det var så jag tänkte där nere i källaren sent igår kväll. Jag körde nämligen igenom två syramättade fyror på finfina 384 watt men så sket det sig i den tredje intervallen. Tog ett kortare brejk, hämtade andan och lyckades ro i hamn en tredje fyra på 376 watt. Attackerar sedan den fjärde fyran som om det vore VM i testcykel varpå benen surnar ihop igen. Slår av, rullar ur benen lite och funderar på hur jag ska förklara det här fiaskot i bloggen.
Överambitiös eller bara dum i hela huvudet? Så när jag satt där och funderade på varför jag gör som jag gör och vad jag egentligen håller på med så tänkte jag precis så som det står i rubriken. Det fick liksom ta den tid det tog, jag skulle inte kliva av testcykeln innan jag kört fyra stycken fyror. Även om jag så fick försöka hundra gånger om och köra på nybörjar-watt. Lyckades samla mig tillräckligt för att avsluta med en fyra på 376 watt igen så ett totalt snitt på 380 med ett par bonusintervaller på 1:43 och 1:09.

Så man kan väl nästan kalla det passet för en succé då jag faktiskt fick träna mer än planerat! Dessutom var ju effekten rätt bra, årsbästat ligger på 374 watt för ett klassiskt 4x4 så det var ingen liten ökning jag försökte kräma ur benen igår. Slutet gott, allting gott.

Framförallt bra för huvudet att inte packa ihop utan att bita ihop och genomföra skiten. Det ska inte vara lätt!
Nytt VO2max, sa klockan!

Nu ska barn göras i ordning för dagis och skola. Efter jobb/skola/dagis så väntar en stund i ridhuset. Vi hörs i kväll igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar