Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-31

Kompiskampen och avfärd

Hej och god eftermiddag!

Gjorde ett försök på Kompiskampen idag, för mig är det liksom bara rekord som gäller så här på vårkanten. Så trots dålig rygg så gjorde jag ett försök. Ett väldigt bra försök kan jag ändå tycka men det räckte inte riktigt till idag. Egentligen var jag rätt långt ifrån då jag gav upp efter 9:59... Men fram dit hade jag kört på 353.4 Monarkwatt (rekordet är 355.2). Planen var att hålla mig där i ca: 14 minuter och sedan försöka öka lite på slutet om det gick. Men benen blev alldeles för sura.
Kände egentligen redan på uppvärmningen att benen inte var tiptop, när sedan min klocka hävdade att min prestationsförmåga idag var -3 så blev jag inte direkt stärkt mentalt heller. Borde inte kolla vad klockan säger inför sådana där maxinsatser... Så Kompiskampen mars blev inte av detta år. Tänker ändå köra en maxtjuga igen när ryggen är bra och benen inte strejkar, så får vi se om det finns lite mer krut i benen då. Tänker mig om en vecka eller två. Vägde för övrigt 70.7 idag.

Jag körde en ganska rejäl uppvärmning idag för att få igång ben och bli varm i kroppen, just med tanke på ryggen. Efter att ha gett upp så tänkte jag först att jag skulle köra en gång till, fast på februari-watten (342) men benen var liksom för sura för det. Så efter en stund så körde jag i alla fall en femminutare på 300 watt för att liksom ta i men inte bränna mig. Skölja ur benen om man så vill.

Fick i alla fall bra träning och det är ju inte fy skam!

Så här har facit blivit för mina tre senaste säsonger med Kompiskampen:
Kompiskampen 16/17:
7:e November 300 watt och 70.5 kilo
10:e december 320.1 watt och 72.2 kilo
7:e januari 332.5 watt och 72.6 kilo
23:e februari 342 watt och 71.2 kilo

Kompiskampen 15/16:
5:e november 338.4 watt och 69.7 kilo
24:e december 313.5 watt, 69.9 kilo
30:e januari 329 watt och 68.4 kilo
26:e februari 347.8 watt och 69.6 kilo

Kompiskampen 14/15:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
22 Februari 345.6 watt, 69.6 kilo
22 mars 355.2 watt, 68.9 kilo
Viktigt att ha nappflaska och snuttefilt mobiltelefon nära till hands.

Idag missar jag min kollega och väns sista arbetsdag på jobbet, riktigt trist faktiskt att missa det och att jag inte varit där mer än i måndags. Men jag vet ju att han har det bra ändå och kul att han nu får satsa på egen hand och jobba för sin egen skull framöver.
Bor ni i Säter med omnejd och behöver skifta till sommardäck eller kanske köpa nya sulor till bilen så skiftar han däck för bara 150:-, lätt värt det! Spana in hans Facebook-sida för kontakt-info.
Tack för alla bra stunder på jobbet och vi ses snart igen, Peter!

Idag ska jag och min taskiga rygg försöka köra bil till Skåne. Det lär ju bli... intressant. Borde haft mer skålade sportstolar i bilen känner jag. Det blir nog stolvärme på mest hela tiden, är rätt gött åt ryggslutet faktiskt. Har ju kört lite bil dom senaste dagarna ändå och det funkar ju hyfsat om man bortser från hål/gupp i vägen, rondeller och skarpa kurvor. Tur att det mestadels är rakt fram ner till Skåne.

Vi hörs lite senare, om inte i kväll så säkerligen imorgon igen. Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar