Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-21

The return of vinter


Hej och godmorgon!

Vaknade upp till ett vitt Falun i morse, snön började falla igår och det var stora, härliga, flingor som föll. Jag har ju inget emot barmark egentligen då jag ju gillar att cykla i skogen. Men var sak har sin tid och fram till och med Vasaloppet så får det gärna vara vintrigt, tycker jag. Nu har det inte kommit jättemycket snö direkt, även om mer kommer till imorgon. Så vi får nog behålla vintern en liten stund till.

Jag älskar ju vintercykling och är nu givetvis avundsjuk på Linda som ska ut och vintercykla när jag ska till jobbet. Hur känner ni inför vinter och snö? Hur lång ska vintern vara och önskar ni nederbörd i någon form?

2 kommentarer:

  1. Det här med vinter är svårt. Jag både älskar den, och tycker mindre bra om den, efter som man gärna vill cykelträna i skogen. Men det får nu bli plogade grusvägar tills snön är borta. Det går ju bra det också. Blir naturligt mer distanspass för mig när det är snö

    SvaraRadera
  2. Om snön ligger kvar och gör det ljusare ute så visst. Men när det töar och snöar varannan dag så kvittar det.

    SvaraRadera