Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-11

Hockeycykelstafett

Hej och godkväll!

Igår kom Linda på den briljanta idén att vi skulle köra en hockeystafett idag. Lite som förut när vi körde en Frej-stafett, ni vet? Filip hade nämligen tre matcher hockey i Hedemora idag så vi skulle ju dit på något vis och vi skulle hem också. Jag tog bilen och barnen ner, Linda började cykla strax efteråt. När Linda så kom ner till ishallen i Hedemora så kunde istället jag byta om och bege mig norrut mot Falun.

Filip var målvakt idag och kom hem med en förlust och två segrar. En kille i laget har dom coolaste skridskoskydden.


Själva cyklingen gick väl helt okej. Inte någon av mina bättre dagar, men ingen katastrof heller. Inledningen gick jättesnabbt och jag tänkte att idag kommer jag lätt att hålla en bit över 25 kilometer i timmen, oavsett om det skulle gå långsammare på slutet. Sedan när snittet sjönk under 25 så tänkte jag att det i alla fall blir över 24 i snitt och det är ju faktiskt riktigt bra ändå det. Kom sedan hem med 23.1 km/h i snitt. Men första halvtimmen kändes det bra!

Kom i alla fall hem, sa hejdå till mina barn och kom in till Linda som stod och lagade lyxmat. Nu har vi käkat upp middagen och nu står hon och bakar kanelbullar. Det är till att ha det bra! Hon vill fika på morgondagens runda och vi har kompromissat oss fram till medhavd fika under turen. Jag gillar ju inte att stanna för att fika under träningar...
Jag ska gå och se om jag kan hjälpa till med något, så slipper jag sitta här vid datorn och känna mig som en odugling. Vi hörs igen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar