Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-24

Ätit sushi för första gången någonsin samt kört lågkadensfyror

Hej och god kväll kära cykelvänner!

Vet ni vad? Idag gjorde jag något som jag faktiskt aldrig har gjort förut. Jag åt sushi. Det hela började med att jag för någon dag sedan erkände för Linda att jag aldrig ätit sushi, så hon bestämde där och då att det skulle vi göra någon gång snart. Idag efter jobbet så gick vi således på sushi-restaurang och åt mitt livs första sushi. Alltså att jag aldrig ätit sushi innan beror inte bara på att jag "är från landet" utan det har liksom inte riktigt tilltalat mig. 

Men, att testa nya saker är ju nyttigt så det var värt ett försök.
Det här var det jag åt. Med pinnar. 

Jag hade inte ätit sushi innan idag och frågan är om jag kommer att äta det fler gånger. Det kommer i alla fall inte bli någon vana för det var inte riktigt något i min smak helt enkelt. Men nu har jag i alla fall provat och vet det. Tack för utmaningen, Linda! 

Nu i kväll så har vi kört lite testcykel. Vad annars en barnfri fredagkväll liksom?!

Linda körde klassiska fyror och jag körde lågkadensfyror (aka styrkefyror). Jag lastade på 6.3 kilo och snittade 57.25 i kadens under mina åtta intervaller. Vilket ger en snittwatt på finfina 360.675 watt. Så vitt jag vet så är det näst bästa effekten någonsin för mig på lågkadensfyror. En gång i fjol hade jag 362.25 så skillnaden är marginell dessutom. Men då körde jag förvisso också åtta intervaller. Men effektmässigt så känns det givetvis mycket bra. Har inte kört lågkadensfyror denna vinter så det var skönt att få stöka igenom ett sådant pass igen. Ska se till att få några fler sådana pass innan säsongen drar igång.

Imorgon blir det vintrig distans, det ser jag fram emot! Att cykla ute är ju liksom det jag gillar. Testcykeltrampandet gör jag bara för att njuta desto mer när jag sedan kommer ut i friska luften igen.


Ett par bilder från idag:

3 kommentarer:

  1. Kul! Känner ingen som gillat sushi första gången och då är ändå sushihäng vanligt i min bekantskapskrets. Rekommenderar dig verkligen att prova minst en gång till. Grumt gott när man vant sig lite. :) Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det inte är gott, måste jag då lära mig att gilla det? :)

      Radera
  2. Samma här tyckte inte om det föränn tredje gången.

    JJ

    SvaraRadera