Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-08

Två rekord på Kompiskampen igår

Hej och god morgon, kära cykelvänner!

Ny dag med nya möjligheter idag. Jag ser möjligheter i att åka skidor senare på dagen, alternativ träning när den är som bäst. Elljusspåret vid Stångtjärn lyser till tolv på natten, så jag ska nog hinna köra mig trött också ska ni se.

Igår kväll hade jag ju en plan som sprack. Men när Frida väl hade somnat så begav jag mig ner i husets hjärta, cykelrummet. Där spenderade jag sedan 35 minuter och 23 sekunder trampandes på min kära Monark. Hur skulle jag som småbarnsförälder kunna få till bra och kontinuerlig cykelträning utan den?!

Innan jag körde igång med Kompiskampen-cyklandet så vägde jag in mig. Enligt Kompiskampen så ska man ange morgonvikten, men jag har vägt mig inför passet varje gång under dessa tre säsonger, så jag fortsätter i samma stil. Det viktiga är väl ändå att jag gör lika varje gång. Hur som helst så blev det rekord nummer ett. Så här tung har jag aldrig varit förr när jag kört Kompiskampen! 72.6 kilo kärlek.

För att distrahera hjärnan från att fokusera på smärtan: ljud och video.

Igår valde jag att kolla på min video från Hackmora MTB Uphill. Den är 21:43 lång så den passar rätt bra för just Kompiskampen. Plus att själva tävlingen i sig börjar med en lättare del innan man kommer till backen efter lite knappt tio minunter och tävlingen tar fart på riktigt. Lite som Kompiskampen som ju bara blir jobbigare och jobbigare.


När utrustningen var på, igång och kalibrerad så var det bara att köra igång.

Så här gick det. En stegrande uppvärmning följt av en lätt persiod med bland annat fix av fläkt, start av video och allmän relax. Sedan 20 minuter smärta med en slutspurt för att bli av med alla krafter som eventuellt fanns kvar och efteråt så försökte jag bara bli människa igen.

Inte riktigt människa.

Vilket leder oss in på nästa rekord. Jag har aldrig tidigare varit så här stark på Kompiskampen i januari. Gårdagens notering blev 332.5 Monarkwatt. Sånt är ju alltid trevligt att få svart på vitt. Det enda jobbiga med bra wattsiffror är när dom ska överträffas vid nästa tillfälle, men det är ju en del av tjusningen med allt detta.

Massa watt. Mitt all time high ligger dock på 387 watt, så det är en bit kvar.

Så här går Kompiskampen för mig denna vinter:
7:e januari 332.5 watt och 72.6 kilo
10:e december 320.1 watt och 72.2 kilo
7:e November 300 watt och 70.5 kilo

Jämförelse med tidigare upplagor av Kompiskampen:
Kompiskampen 15/16:
5:e november 338.4 watt och 69.7 kilo
24:e december 313.5 watt, 69.9 kilo
30:e januari 329 watt och 68.4 kilo
26:e februari 347.8 watt och 69.6 kilo

Kompiskampen 14/15:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
22 Februari 345.6 watt, 69.6 kilo
22 mars 355.2 watt, 68.9 kilo

Nu ska jag göra någonting vettigt istället, som att städa upp lite efter morgonbestyren och göra klart för grabbens hockeyträning. Vi hörs väl lite senare under dagen eller kvällen igen?!

Ha nu en riktigt härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar