Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-03

MTB på Järavallen

Hej och god eftermiddag!

Sitter nu i Bjärred igen och bloggar lite efter maten. Barnen kollar YouTube och Linda gör sig i ordning för eftermiddagens aktiviteter. Idag har vi Skånskt vinterväder med ett par tre plusgrader och regn.

Förmiddagens aktivitet bestod av att jag cyklade till Järavallen, körde ett varv tillsammans med Linda där och sedan så tryckte jag på ett varv på egen hand innan jag också cyklade hem igen. Totalt fick jag därmed ihop två och en halv timme med 27½ minuts "hårdkörning". Järavallen har ett MTB-spår på sex och en halv kilometer med cirka en miljon kurvor. Perfekt bana för kurvteknikträning. Idag var det ju lite halkigt också så det gick med ena foten ur i en del kurvor och jag tacklade ett träd en gång. Det flyttade inte på sig...

Bilder från min cykling till Järavallen och på Linda när hon guidar mig runt varvet.



Imorgon ska vi cykla i Skrylle. Tänkte höra om det finns några fler som vill med? Vi tänkte i sådana fall att vi ses klockan 11 vid parkeringen där MTB-spåret börjar. Hör av er om ni är intresserade och ta med lite fika om ni vill med!

Wild kids.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar