Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-04

MTB i Skrylle

Hej vänner!

Det blev lite MTB idag igen, himla kul att få sladda runt lite utan dubbdäcken och få leka lite på stigar. Tänk att så här har dom här nere i Skåne i princip året runt. Jag har fått rapporter om att det kom 2-3 decimeter snö i Dalarna igår, så där blir det ingen stigcykling. Men kanske skoterspårcykling lite senare?

MTB-slingan i Skrylle invigdes förra året, så det är en ny led och den är lite knappt en mil lång. Leden består mestadels av slät stig men med många kurvor, några steniga passager och även några kortare backar. Om Järavallen bestod av miljoner kurvor så var det lite mer trampa i Skrylle. 

Det var rätt kallt idag, så cykelbanor var isiga och vissa partier på banan var också frysta. Andra partier var leriga och det regnade ju lite igår som säkert också gjorde sitt. Igår skrev jag ju och frågade om någon ville hänga med på cykling i Skrylle och idag fick jag sällskap av Daniel, Pelle och Linus. Vi körde ett varv i snacketempo och sedan så körde jag lite med Linda också medans övriga i sällskapet körde ett andra varv. Linda fick dock problem med sin sadel och rygg, så det blev inte så långt. Men allt som allt så fick jag ihop en och nitton med MTB-cykling i trevligt sällskap och det var riktigt gött. Tack ska ni ha!

Jag har lite problem med rygg och baksidan av benen idag från löpningen här om dagen, så lite lättare träning i omväxlande terräng var nog riktigt bra för kroppskrället. Inga intervaller eller något sådant idag alltså.

Här kommer några mer eller mindre suddiga bilder från dagens cykling:


Även Linus tog en bild som han la ut på sitt Instagram-konto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar