Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-18

Motivation

Hej!

Fikaläge på jobbet och jag slänger in ett kort inlägg på bloggen...

Hade ambitionen att träna igår men det blev inte av. Jag kände mig trött och inte tillräckligt motiverad för nattpass på Monarken. Alltså jag brukar ju aldrig sakna motivation för cykling, men ska jag pressa mig på intervaller på Monarken en natt när jag är trött så krävs det lite extra och det saknade jag igår.

Problem:
Saknade motivation att pusha mig tillräckligt.

Lösning:
Sätter upp målsättningar för att motivera mig till att göra det där lilla extra och strukturerar upp träningen framöver.

Alltså min träning har under hösten och hittills under vintern varit väldigt kravlös. Det är så mycket annat i livet som tagit tid och energi att jag inte velat ha ännu ett område som krävt fokus och stort engagemang. Men i takt med att annat stabiliserar sig och säsongen närmar sig så börjar det bli dags att växla upp även träningsbiten.

För att motivera mig lite extra är det dags att lägga en mer detaljerad träningsplan och blicka fram mot tävlingssäsongen. Är anmäld till Lidingöloppet MTB den 6:e maj och där vill jag gå in topp-10. Jag har varit 11:a och 14:e tidigare vilket egentligen betyder att jag i år behöver prestera bättre än jag gjort tidigare. Klar motiverande!
Vet inte om det syns här, men bilden är tagen tidigt i loppet i fjol och redan här sliter jag ont med skitben från start. Foto: Lina Börjes

Förra säsongen gick inte enligt mina förhoppningar, men denna bild symboliserar min bästa prestation under 2016 då jag i riktigt hårt motstånd blev 10:e gubbe på Finnmarksturen. Den känslan vill jag ha med mig in i 2017! Foto: Mårten Dalfors

Fokus för mig under 2017 blir precis som tidigare år långloppen med Långloppscupen som största målsättning men även andra långlopp som Lidingöloppet MTB, Cykelvasan och liknande. Helst vill jag också ta mig tid att köra några mindre långlopp, har ni tips på långlopp som är riktiga guldkorn men kanske inte har samma apparat kring organisationen som ovan nämnda lopp?

14 kommentarer:

  1. Karlstad XC och Swix Uddevalla MTB har jag tänkt testa, verkar vara fina. Sen har vi ju MTB-Vättern som fått en revival

    SvaraRadera
  2. Ottarsloppet och Högbobiken XCM kanske kan vara något. Inte allt för långt att åka från Falun.

    SvaraRadera
  3. Alingsås MTB Challenge 29-30 juli kanske? amc.bike

    SvaraRadera
  4. Tjusttrampet I Västervik sägs vara bra. Jag har bara kört den tekniska delen av banan och den var rolig. Mycket stenhällar! Fjällturen ska ju vara Sveriges vackraste sägs det ju.

    SvaraRadera
  5. Snapphaneturen. Roligaste långloppet utanför LL-cupen i Sverige jag kört. Nu när du har din bättre hälft där nere finns ingen ursäkt.

    SvaraRadera
  6. Mellsta MTB i Borlänge 20 maj

    SvaraRadera
  7. Pearl-Izumi mtb i Uppsala (Skandisloppet)

    SvaraRadera
  8. Hunneberg X-mountain är kul. Kanske lite kort för att kallas långlopp dock.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Vill egentligen ha denna för mig själv. Men okej då. Roligaste loppet förra sommaren. Fram med crossen. http://hansenscykelløb.dk

    SvaraRadera
  11. Tack för alla tips! Jag har faktiskt inte kört något av loppen som ni nämner, det närmsta jag kommer är väl att jag ha kört Borlänge Tour som avgörs i Mellsta. :)

    SvaraRadera