Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-15

Längdskidåkning på Varpan

Hej och godkväll!

För tredje tillfället i följd nu så har jag fått Frida att sova och bara lagt henne en gång. Hon har inte längre någon spjälsäng här och sedan hon lärde sig att man kan gå upp ur denna säng så har jag liksom fått lägga henne ett antal gånger varje kväll. Men i kväll blev det bara en gång, igen. Hårt arbete lönar sig. Även om det givetvis kan bli bakslag, det vet jag om. 

Dagen började annars barnfritt och med att Linda väckte mig 07:45. Dags för frukost och längdskidor! Idag skulle vi testa spåren på sjön Varpan, den sjön ligger bara 2-300 meter från där jag bor så det var bara att byta om, ta skidorna och gå ner till spåren. Väldigt lyxigt. Stort tack till Dan för spårarbetet! 
Hela slingan på sjön mätte ca: 11.8 kilometer men det fanns mängder av ställen där man kunde gena och slingan var liksom byggd som tre bubblor, så man kunde välja att åka bara ena bubblan också om man ville. 

Eftersom det var platt så fick jag tillfälle att öva stakning under hela turen, det var dock lite kallt med -15 i starten så fötterna blev rätt så kalla. Dessutom så snittade jag inte mer än 66% av max, men vad gör det när man får uppleva soluppgången på detta vis?


Totalt så fick jag ihop 28 kilometer på två timmar. Go start på dagen!

Efter lite lunch med ett par av barnen och koll på damernas CX-världscup så åkte vi till Lugnet för att kolla på ett par fotbollsmatcher som Filip spelade där. Efter fotbollen så hämtade vi upp barn nummer fyra, körde hem och fixade tacos! Linda och jag har under kvällen kollat herrarnas CX-världscup och jösses så hala tävlingar det var...

Nu har Linda precis kommit upp från källaren efter att ha kört testcykel och jag ska ner och göra detsamma nu när barnen är nattade. Hur har er helg varit, har det blivit någon träning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar