Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-17

Jobb, Jenny Rissveds och Jerringpris

Ibland behövs det lite musik på jobbet...

Jenny Rissveds vann pris för årets prestation igår på idrottsgalan, det var sjukt stort och välförtjänt! Snacka om att det hon gjorde 2016 var en riktig prestation. Foto: Joakim Rissveds.

Igår så skrev jag bland annat att "Jerringpriset har ju allt mer blivit en kamp via sociala medier också. Jag gillar ju sociala medier men tycker kanske inte att Jerringpris och annat ska avgöras där."
Folket röstade och folket röstade mest på Peder Fredricson. Så som Jerringpriset och Idrottsgalan ser ut går det inte att säga annat än att rätt person vann, för det är en tävling som går ut på att den med flest röster vinner.
Åsa på Bicycling skrev lite om det, Anna Friberg på Expressen har sin syn på saken och Jacob Gudiol  gräver i arkivet med vetenskapliga studier och funderar på om ridsport verkligen är idrott.

Jag är väl införstådd med att Jerringpriset inte är ett prestationspris, utan ett pris som går till den som får flest röster i en omröstningstävling bland ett urval av kandidater. Jerringpriset är alltså inte en värdering av hur duktig man varit som idrottare. Men alla idrottare som tävlar om Jerringpriset har gjort riktigt bra prestationer i den sport dom är aktiva i.
_________

Nog om detta. Jag har lunch nu (onyttigt) och i kväll ska jag träna, så ser väl mina planer ut i stort. Skulle behöva städa hemma också för det gjordes inte i helgen... Livet rullar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar