Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-28

Intervaller, dejt och vinterdistans

Igår så såg jag ut såhär precis innan jag skulle ut och köra intervaller hem från jobbet.

Det blev tre fyror och en femma hem från jobbet. Tyckte/tycker att det är lite svårt att ta i och maxa när jag kör ute själv på vintern. Mörkret, underlaget och så vidare hjälper ju inte heller till. Men kör jag till exempel Le Peloton så går det bättre. Fick ju ändå ihop mina intervaller men kände faktiskt av rekordettorna lite också, samt givetvis att det var fredag eftermiddag...

När jag kommit hem så åkte Linda och jag ut och åt lite mat på Hammars, sedan gick vi till Bishops och tog en varsin öl också. En riktig toppenkväll!

Idag hjälpte jag till att fånga in en lösspringande hund i inledningen av mitt distanspass.


Distans blev det i morse, planen var att köra till vattenfallet vid Valsan-området för att visa Linda det. Men hennes body gav upp efter fem minuter så hon fick vända hem igen.

Jag hann några minuter till in i passet innan det var dags för nästa stopp,  då en kvinna bad mig hjälpa till med att fånga in en lös hund. Jag var ju inte riktigt klädd för att stå stilla men det tog inte allt för lång tid att fånga in hunden. Tror att jag kommer ganska bra överens med djur och barn faktiskt.

Distanspasset gick ganska bra sen. Det var lite längre till skoterspåret än vad jag trodde men å andra sidan så var dom riktigt hårda och någon hade också kört fyrhjuling där. Vattenfallet var inte någon fotohöjdpunkt tyvärr men det var ändå kul. Tyckte att jag kunde köra på rätt bra mest hela tiden och fick ihop nästan tre timmar på skogsmoppen.


Nu på eftermiddagen så har vi firat barnens kusin som fyllt fem år. Jag åt fika för cirka sju personer. Jättegott!

Bike Town la en kärleksfull hand på Lindas cykel så hon kunde hämta ut den redan idag igen. Så vi gör ett nytt försök med cykling imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar